رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان گفت: فردی که به بهانه کشت و کار بخشی از اراضی منطقه حفاظت شده خانگرمز را تصرف و تخریب کرده بود با رای قاضی به تحمل ۱۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

کرمعلی گیلانه اظهار کرد: به دنبال گشت زنی ماموران یگان حفاظت محیط زیست، آنها متوجه تخریب و تصرف پنج هزار متر مربع از اراضی واقع در مناطق حفاظت شده خانگرمز تویسرکان و کشت غلات شدند.

وی اضافه کرد: بنابراین برای فرد متخلف در محاکم قضایی پرونده تشکیل و با رای قاضی به تحمل حبس محکوم شد اما فرد متخلف به این رای اعتراض کرده که اعتراض رد و رای مجدد توسط قاضی تایید شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان افزود: برخی از کشاورزان فعال در حاشیه مناطق حفاظت شده، با این باور که عوامل محیط زیست متوجه ورود آنها به عرصه های ملی نمی شوند اقدام به پخش بذر و کشت و کار در قسمت های مرزی بین اراضی کشاورزی و حفاظت شده می کنند.

گیلانه تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده این قبیل موارد و مشکوک شدن، موضوع را رسیدگی و با همکاری اداره کل منابع طبیعی موقعیت (جی پی اس) اراضی ملی و مستثنیات را احصا کرده و در صورت محرز شدن تخریب و تصرف اراضی ملی، برای کشاورز متخلف پرونده تشکیل می شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد نسبت به دریافت اسناد تک برگی برای اراضی خود اقدام کنند تا در صورت وجود مغایرت پرونده آنها در کمیسیون رفع تداخلات بررسی شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان ادامه داد: به طور حتم حقوق افراد در کمیسیون رفع تداخلات تضییع نمی شود بلکه کشاورزان با تعیین تکلیف وضعیت زمین و دریافت سند تک برگی می تواند از مزایای آن نیز بهره مند شوند.

گیلانه بیان کرد: سه ماهه ابتدای سال ۶ پرونده مربوط به تخلف زیست محیطی در محاکم قضایی شهرستان تویسرکان تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار