مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان از پیش‌بینی تولید و پرورش ۴۰۰ هزار قطعه زالو در واحد‌های پرورش زالو این استان تا پایان امسال خبر داد.

احمد بختیاری گفت: اکنون استان همدان دارای سه واحد مجوز دار پرورش و تکثیر زالو بوده که این سه واحد دارای ۳۵۰ هزار قطعه تولید و پرورش زالو هستند که تا پایان امسال پیش‌بینی بر این است که تولید پرورش زالو این سه واحد به ۴۰۰ هزار قطعه افزایش پیدا کند.

او با اشاره به اینکه یک واحد مجوزدار تکثیر و پرورش زالو با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ قطعه‌ای نیز در حال حاضر در این استان در دست ساخت است، گفت: در نقشه راه که برای استان همدان در پرورش و تولید و تکثیر زالو در نظر گرفته شده است باید این میزان تولید زالو استان همدان در سال ۱۴۱۰ به بیش از دو میلیون قطعه افزایش پیدا کند.

بختیاری با بیان اینکه تعدادی متقاضی جدید نیز برای راه اندازی واحد‌های جدید پرورش و تکثیر زالو داریم، گفت: برای راه اندازی واحد‌های جدید متقاضیان واحد پرورش زالو نیاز به تسهیلات بانکی بوده که با تأمین این تسهیلات، نسبت به پرونده این متقاضیان اقدام خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: علاوه بر این تعدادی واحد پرورش و تکثیر زالو نیز به شکل خانگی و بدون مجوز در سطح استان دارای فعالیت هستند.

بختیاری با بیان اینکه تولید زالوی واحد‌های موجود استان در حال حاضر برای مصارف طبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: به دنبال آن هستیم که زالوی پرورشی این واحدها، فرآوری و از آن علاوه بر مصارف طب سنتی در تهیه مواد آرایشی، پماد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار