مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: ۴۹۸ مُبلغ دینی بومی و ۲۱۲ مُبلغ اعزامی همزمان با ماه محرم و صفر و آیین های سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان در سطح مساجد و هیات های استان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی بیان کرد: پاسخ به شبهات جوانان، تبیین اهداف قیام سیدالشهدا(ع)، بیان مباحث اعتقادی، اخلاقی، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی و جهاد تبیین، امیدآفرینی، توجه به کانون خانواده، انسجام و وحدت و پاسخگویی به شبهات از جمله برنامه‌های مُبلغان در دهه محرم است.

وی خاطرنشان کرد: اقامه عزا از اول ماه محرم در سوگ سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در ۶۷۵ مسجد، ۲ هزار و ۵۰۰ حسینیه، تکایا و امامزادگان و ۴۰۰ ایستگاه صلواتی انجام می شود.

حجت‌الاسلام ارتقایی ادامه داد: مُبلغان دینی و مداحان اهل بیت (ع) با برنامه‌ریزی های انجام شده، علاوه بر برپایی آئین‌های پرشور عزاداری به مناقب، منزلت و فرهنگ ناب عاشورا و انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی عاشورایی و عظمت اسلام و محرم در سطح استان می پردازند.

فعالیت ۷۱۰ مُبلغ دینی همزمان با ماه محرم در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: برافراشته شدن پرچم عزای حسینی در اولین شب ماه محرم، نصب پرچم بر سر درب خانه‌ها، سنج و دمام و سینه‌زنی سنتی، برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی، پخت غذاهای نذری و حضور پرشور در مراسم‌ها از عمده برنامه‌ها و سنت‌های دیرینه مردم استان همدان در ماه محرم است.

حجت‌الاسلام ارتقایی اظهار کرد: بیان فضائل و مناقب ائمه اطهار (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، پاسخ به سوالات، مشاوره، تشکیل مجالس عزاداری و روضه خوانی، راه اندازی هیات‌های مذهبی از برنامه‌های ویژه دهه اول محرم در مساجد به شمار می آید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.