مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: کرسی‌های تلاوت در مساجد، برپایی کاروان شادی به صورت خودرویی در شهرستان، فضاسازی شهر با نصب پرچم در سر درب منازل و محلات با عنوان پویش «نصب پرچم»، از برنامه‌های پیش بینی شده در دهه ولایت و امامت در ملایر است.

حجت الاسلام روح الله رستمی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایرحجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر، در گفتگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه امامت و ولایت از ۲۸ خردادماه شروع و تا عید غدیر ادامه دارد، اظهار کرد: مسئله غدیر یکی از اتفاقات مهم تاریخ اسلام است که هدف از غدیر، امامت و ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) و وحدت بین مسلمانان است، امیرالمؤمنین علی (ع) نیز با همین هدف ادامه امامت و ولایت را داشته‌اند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری جلسه ستاد غدیر شهرستان ملایر با حضور مسئولان و تصمیم گیری‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های متنوع در این ایام، گفت: برنامه‌های جشن غدیر مانند سال‌های گذشته با همکاری و مشارکت مردم، نهادها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی گروه‌های جهادی، هیئت‌های مذهبی، ائمه جماعات، مداحان و سایر مجموعه‌ها برگزار می‌شود.

وی به اعزام مبلغان به مناطق مختلف شهرستان ملایر همزمان با دهه ولایت اشاره کرد و افزود: این مبلغان با هدف تبیین واقعه غدیر و موضوع ولایت امیرالمؤمنین (ع) و همچنین طرح مباحث جهاد تبیین با موضوع حضور حداکثری در انتخابات، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی به مساجد سراسر شهرستان اعزام می‌شوند.
 
رستمی برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری برنامه‌ها در مساجد و حسینیه‌ها با همکاری هئیت‌های مذهبی، خطبه خوانی غدیر در روز عید غدیر در مساجد و محلات و... را از برنامه‌های این دهه ولایت و امامت برشمرد و گفت: برگزاری جشن‌های محله‌ای از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در ملایر است.

وی به برپایی جشن غدیر به صورت شهرستانی در بوستان سیفیه ملایر همزمان با روز عید غدیر اشاره کرد و گفت: این جشن با همکاری نهاد‌های فرهنگی، مؤسسات قرآنی و... برگزار می‌شود. این جشن مانند جشن نیمه شعبان به همراه غرفه‌های متنوع خواهد بود. در صورت تامین اعتبار مسابقه غدیر نیز با اهدای جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزاری مسابقه حفظ خطبه غدیر را از دیگر برنامه‌های این اداره برای ایام دهه ولایت و امامت دانست و گفت: همچنین مسابقه نقاشی ویژه کودکان نیز با موضوع غدیر برگزار می‌شود.

رستمی به برپایی جلسات جشن خانگی اشاره کرد و گفت: برگزاری کرسی‌های تلاوت در مساجد و برپایی کاروان شادی به صورت خودرویی در سطح شهرستان و فضاسازی شهری با نصب پرچم در سر درب منازل، محلات با عنوان پویش نصب پرچم از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در دهه ولایت و امامت است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر بازخوانی واقعه غدیر با برگزاری نمایش و تولید محتوا در فضای مجازی با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی، پویش ختم صلوات و ذکر یا علی (ع) و... در مؤسسات و خانه‌های قرآنی و... را نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار در ایام دهه ولایت و امامت در ملایر دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار