مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون، ۳۵ هزار تُن گندم از کشاورزان این شهرستان از طریق ۶ مرکز خریداری شده است.

علیرضا زنگنه گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان ملایر به ۴۰ هزار تُن برسد.

او گفت: میزان خرید تضمینی گندم سال گذشته در این شهرستان ۲۷ هزار تُن بود که امسال به واسطه بارندگی‌های خوب، برآورد افزایش خرید گندم به بیش از ۴۰ هزار تُن خواهد رسید.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: تاکنون سیلوی سامن ۱۲ هزار تُن، مرکز ازندریان ۱۰ هزار تُن و ۶ هزار تُن نیز از طریق کارخانه آرد مهرآباد گندم خریداری شده و مابقی گندم نیز از طریق مراکز خردمند، آورزمان و الفاوت انجام شده است.

زنگنه گفت: سیلوی سامن با ظرفیت ۲۰ هزار تُن گندم بزرگترین سیلوی خرید گندم در این شهرستان است و کارخانه آرد مهرآباد نیز با ظرفیت ۱۵ هزار تُن در حال خرید گندم است که ظرفیت خرید گندم تا ۲۰ هزار تُن را دارد.

او مرکز خرید خردمند با ظرفیت خرید مکانیزه سه هزار و ۵۰۰ هزار تُن، مرکز خرید ازندریان با ظرفیت ۲ هزار تُن و مرکز خرید آورزمان با ظرفیت ۵۰۰ تُن را از دیگر مراکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان عنوان کرد و گفت: امسال مرکز خرید الفاوت نیز با ظرفیت ۵۰۰ تُن فعال شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه مشکلی در خرید و ذخیره گندم در مراکز خرید نداریم، گفت: در حال حاضر ۱۰ دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم را در سطح شهرستان ملایر انجام می‌دهند.

زنگنه حفظ محصولات کشاورزی را یکی از اولویت‌های اصلی کشاورزی به ویژه در بخش غلات برشمرد و گفت: سال گذشته در تمامی سطح زیرکشت محصولات آبی و دیم، پایش سن غلات صورت گرفت.

او گفت: شهرستان ملایر سالانه حدود هفت هزار و ۵۰۰ هکتار کشت غلات گندم آبی و ۳۲ هزار هکتار کشت گندم دیم دارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر سطح زیر کشت جو آبی این شهرستان را هفت هزار هکتار و جو دیم را ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان و گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب و نظارت کارشناسان، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۵ هزار تُن جو در این شهرستان تولید و حدود ۱۲ هزار تُن آن از کشاورزان خریداری شود.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.