وزارت ارشاد، حج و اوقاف گفتند که در محرم امسال در بیش از ۷۰ هزار مسجد اهل تشیع و تسنن برنامه‌های عزاداری برگزار خواهد شد.

مسئولان وزارت ارشاد، حج و اوقاف در جلسه مشورتی درباره برگزاری مراسم‌های محرم در غرب کابل می‌گویند که در محرم امسال در بیشتر از هفتاد هزار مسجد اهل تشیع و تسنن برنامه‌های عزاداری شهادت امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.
جلسه مشورتی درباره برگزاری مراسم‌های محرم با حضور علمای دینی، مبلغان و مسئولان طالبان در غرب کابل برگزار شد.
مسئولان وزارت ارشاد، حج و اوقاف در این جلسه گفتند که در محرم امسال در بیشتر از هفتاد هزار مسجد اهل تشیع و تسنن برنامه‌های عزاداری برگزار خواهد شد.
به گفته آنان تنها بیشتر از ده هزار حسینه و مساجد در ولایات و پنج صد حسینیه و مسجد در کابل مربوط اهل تشیع می‌شود.
شرکت‌کنندگان این نشست به هرچه با شکوه برگزار شدن مراسم‌ها، جلوگیری از آزار و اذیت مردم در جاده‌ها و از طریق بلندگوهای مساجد، تأمین امنیت کامل، توجه به محتویات سخنرانی‌ها و نوحه‌ها و خودداری از مسایل اختلاف برانگیز تأکید کردند.
آنان از مردم نیز خواستند که با نیروهای امنیتی در تأمین امنیت محرم همکاری کنند و مراسم‌ها را در مساجد برگزار کنند.
در این نشست مشورتی از سخنرانان مراسم‌های عاشورای خواسته شد که محتوای سخنرانی‌هایشان را بر اساس منشور عاشورایی تنظیم کنند و از پرداختن به هرگونه مسایل اختلاف‌ برانگیز خودداری نمایند.
مسئولان حکومت نیز گفتند عاشورا و مکتب امام حسین(ع) مربوط همه مسلمانان است و تمامی آمادگی‌ها برای تأمین امنیت کامل مراسم‌ها روی دست گرفته شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار