یورو ۲۰۲۴؛

تقابل سوئیس و لاجوردی پوشان/ آلمان - دانمارک یادآور فینال یورو ۹۲

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ امروز با بازی‌های سوئیس - ایتالیا و آلمان - دانمارک پیگیری می‌شود.

در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به میزبانی آلمان امروز ۲ بازی برگزار می‌شود.

سوئیس - ایتالیا/ ساعت ۱۹:۳۰

سوئیسی‌ها در مرحله گروهی توانستند در بازی نخست مجارستان را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهند. آن‌ها در بازی دوم مقابل اسکاتلند به تساوی یک بر یک رسیدند. در بازی آخر مقابل آلمان میزبان در حالی که تا دقیقه ۲+۹۰ با یک گل پیش بودند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی می‌شدند که نیکلاس فولکروگ بازی را به تساوی کشاند تا آن‌ها با ۵ امتیاز تیم دوم گروه A شوند.

ایتالیا قهرمان پیشین یورو در بازی نخست خود آلبانی را ۲ بر یک شکست داد. در بازی دوم مقابل اسپانیا با گل به خودی ریکاردو کالافیوری تن به شکست داد. لاجوردی پوشان در بازی سوم نیز تا دقیقه ۸+۹۰ با تک گل لوکا مودریچ از حریف شان کرواسی عقب بودند تا اینکه ماتیا زاکانی با شوتی سرکش بازی را به تساوی کشاند.

دو تیم برای پنجمین بار در یک مسابقات بزرگ مقابل هم قرار می‌گیرند. در جام جهانی ۱۹۵۴ سوئیس دو بار در مرحله گروهی و پلی‌آف آن به برتری رسید، اما دو بازی آخر در جام جهانی ۱۹۶۲ و یورو ۲۰۲۰ با برتری آتزوری همراه شد.

پس از برتری یک بر صفر در می ۱۹۹۳، سوئیس از پیروزی در ۱۱ بازی اخیر مقابل ایتالیا ناکام مانده است  و آن‌ها ۶ تساوی و ۵ شکست در کارنامه شان ثبت شده است.

۱۵ بازی از ۲۶ دیدار اخیر ایتالیا در مراحل حذفی یک مسابقات بزرگ به وقت‌های اضافه کشیده شده است.

آلمان - دانمارک/ ساعت ۲۲:۳۰

آلمان میزبان یورو ۲۰۲۴ در بازی افتتاحیه موفق شد با نتیجه پرگل ۵ بر یک اسکاتلند را مغلوب کند. ژرمن‌ها در بازی دوم مجارستان را با ۲ گل شکست دادند.

آن‌ها در بازی سوم مقابل سوئیس در واپسین دقایق بازی را به تساوی یک بر یک کشاندند تا با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه A راهی دور حذفی شوند.

 دانمارکی‌ها نیز در گروه C در بازی نخست شان مقابل اسلوونی به تساوی یک بر یک رسیدند. وایکینگ‌ها در دومین بازی شان توانستند مقابل انگلیس پرستاره به تساوی یک بر یک دست یابند تا از این بازی مهم یک امتیاز عایدشان شود.

آن‌ها در بازی سوم نیز مقابل صربستان به تساوی بدون گل دست یافتند تا در این گروه ۳ امتیازی شوند و بدون پیروزی به عنوان تیم دوم راهی دور حذفی شوند.

تنها قهرمانی دانمارکی‌ها در مسابقات بزرگ به یورو ۱۹۹۲ برمی گردد که آن‌ها موفق شدند در فینال آلمان پرستاره را با ۲ گل شکست دهند و فاتح یورو شدند. آن‌ها پس از این بازی ۶ بار دیگر نیز مقابل آلمان قرار گرفتند و فقط در یکی از بازی‌ها شکست خوردند. شکستی که به دیدار ۲تیم در مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ برمی گردد.

این پنجمین دیدار تیم‌های ملی آلمان و دانمارک در یک مسابقات معتبراست. هر ۲ طرف از چهار بازی قبلی، دو برد کسب کرده‌اند.

دانمارک در هر پنج بازی قبلی خود مقابل میزبان مسابقات شکست خورده است. از جمله یک بازی مقابل آلمان در مرحله گروهی یورو ۱۹۸۸ و همچنین در یورو ۲۰۲۰ نیز مقابل تیم ملی انگلیس در نیمه‌نهایی شکست خوردند.

 آلمان برای پنجمین دوره متوالی موفق شده به مرحله حذفی مسابقات یورو برسد. آنها در هر دو بازی آخرشان در مرحله حذفی مقابل فرانسه در یورو ۲۰۱۶ و انگلیس در یورو ۲۰۲۰ شکست خورده‌اند.

 دانمارک برای اولین‌بار در تاریخ خود موفق شده در دو دور متوالی به مرحله حذفی مسابقات یورو صعود کند. وایکینگ ها تنها در ۳ بازی از ۹ بازی اخیر خود در مراحل حذفی پیروز شده‌اند و ۴ شکست و ۲ تساوی نیز به دست آورده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار