کشاورزان و باغداران هشدار وزش باد را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وقوع وزش باد و رعد و برق به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

سمانه غلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کشاورزان در انجام عملیات کشاورزی در باغات و مزارع هنگام وزش باد احتیاط کنند و همواره از قیم برای نهال‌های تازه کشت شده و درختان جوان استفاده کنند.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی، کشاورزان نسبت به تسریع در برداشت محصولات زراعی و باغی به هنگام وزش باد اقدام کنند.

غلامی ادامه داد: کشاورزان و باغداران جهت جلوگیری از خوابیدگی محصولات و ریشه کن شدن درختان آسیب پذیر از انجام عملیات آبیاری خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر پناه گرفتن کشاورزان و دامداران به مکان‌های ایمن هنگام وقوع رعد و برق افزود: دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در مناطق مرتفع به دلیل رخداد رعد و برق اجتناب کنند.

او گفت: باغداران نسبت به شست‌وشوی درختان و پاکسازی سطوح گلخانه‌ها بعد از وقوع گرد و خاک اقدام کنند. همچنین پرورش دهندگان نسبت به افزایش هوادهی استخر‌ها جهت تامین اکسیژن کافی اقدام کنند.

براساس نقشه‌های هواشناسی، طی روز‌های جمعه تا یکشنبه در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

طی روز‌های جمعه و شنبه در مناطق شمالی کشور از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل شمال، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی، زنجان و قزوین، افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار