احیای ۱۸۱۰ واحد صنعتی تا پایان سال ۱۴۰۳

معاون وزیر صمت از احیای ۱۸۱۰ واحد صنعتی تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در برنامه سلام خبرنگار گفت: همه ساله دهم تیر ماه روز صنعت و معدن را در کشور داریم و همچنین ور این ایام  رونمایی و برنامه‌ریزی‌های مختلفی که در این حوزه برای احیای واحد‌های تعطیل وجود دارد انجام خواهد شد به طور کلی  یکی از مهمترین برنامه‌ریزی‌های این حوزه  تمرکز روی تعداد واحد‌های راکد و نیمه تعطیل متمرکز است.

او افزود: در حال حاضر بیش از۴۶ هزار واحد صنعتی تا به امروز در دولت سیزدهم که فعالیت‌هایشان متوقف شده بود به چرخه تولید  برگشته‌اند که این نسبت به دوره و سال‌های قبل رشد قابل توجهی داشته است، همچنین۳۳ درصد از کل واحد‌هایی که احیا شدند واحد‌هایی بودند که صاحبان جدیدی به آن بنگاه‌ها حاکم شدند حالا ممکن است در قالب واگذاری آن بنگاه‌ها به صاحبان جدید اتفاق افتاده باشد یا نه اجاره به شرط تملیک بوده در اختیار قرار داده شده است.

معاون وزیر صمت اضافه کرد:طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال هم ۱۸۱۰ واحد صنعتی هم برای راه‌اندازی مجدد و احیای واحد‌ها انجام خواهد شد.

مقیمی گفت: امسال برای اولین بار است که پیش بینی کردیم و به پیشنهاد وزیر صمت  مبنی بر این که ما بتوانیم یک بسته حمایتی را به تولید کنندگان و تجار عزیز عرضه کنیم. نام این بسته یادمان شهید جمهور است و که در راستای حمایت از تولید و تجارت کشور است.

خبرنگار:رضا زارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار