سالانه ۱.۵ میلیون تن شیرخام صادر می‌شود

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: بنابر آمار سالانه ۱.۵ میلیون تن شیرخام پس از تبدیل به فرآورده‌های لبنی به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

سیداحمد مقدسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت خرید هر کیلو شیرخام از دامدار با افزایش ۲۰ درصدی در ۲۲ خرداد، ۱۸ هزار تومان تعیین شد، اما هنوز ابلاغ نشده است که تاخیر در روند ابلاغ به ضرر تولید تمام می شود.

او تولید کنونی سالانه شیرخام در کشور را ۱۱.۷ میلیون تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار پتانسیل تولید حدود ۱۵ میلیون تن شیرخام در کشور وجود دارد.

مقدسی ادامه داد: بنابر آمار سالانه ۱.۵ میلیون تن شیرخام پس از تبدیل به فرآورده های لبنی به بازارهای هدف صادر می شود که رقمی بالغ بر یک میلیارد دلار ارزآوری در بردارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه مشکلی در تامین ذرت و کنجاله سویا نداریم، گفت: هم اکنون ذرت و کنجاله سویا به وفور در سامانه بازارگاه موجود است و تنها در تامین ذرت علوفه ای که ۵۰ درصد غذای دام را تشکیل می دهد، دچار مشکل هستیم چراکه قیمت آن نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته که انتظار می رود  ذرت علوفه ای و یونجه همانند ذرت و کنجاله سویا وارد شود تا بازار به تعادل برسد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار