صدور هشدار هواشناسی برای ۱۰ استان کشور

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی برای در ۱۰ استان کشور به منظور افزایش میزان بارش‌ها وسیلابی شدن شهر‌ها صادر شده است.

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار هواشناسی برای رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ از فردا تا پایان هفته در ۱۰ استان کشور خبر داد.

وی ادامه داد: اردبیل، زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز و سمنان امروز درگیر بارش باران وسیلاب خواهند شدند.

گودرزی در خصوص اثرات این سامانه بارشی گفت: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی افزود: احتیاط در سفر‌ها به‌ویژه بین‌شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، عدم دپوی محصولات در فضای باز و آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۴ تير ۱۴۰۳
برنامه خوبی اس ممنون درباره هواشناسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۴ تير ۱۴۰۳
چقدر بارون خوابیم یا بیدار ؟؟؟
آخرین اخبار