کاهش نسبی دما در نواحی شمال کشور از سوم تیر ماه

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا سوم تا ۵ تیر ماه در نواحی شمال کشور شاهد کاهش نسبی دمای هوا خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب در نواحی غرب و شمال غرب کشور شاهد تشديد بارش ها خواهیم بود گفت: در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در استان های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، نیمه غربی سواحل دریای خزر و استان‌های گیلان و غرب مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و سمنان میزان بارش ها بیش‌ از گذشته خواهد بود.

او با بیان اینکه فردا سوم تیر ماه در  استان‌های کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قم و خراسان‌رضوی، رگبار پراکنده  همراه  با رعدوبرق و وزش باد خواهد بود گفت: دوشنبه نیز در شمال‌غرب و استان‌های واقع در البرز مرکزی و غربی و سواحل خزر، بارش‌ها تداوم دارد.

وی  اظهار کرد: در ۲ روز آینده با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر در استان‌های ساحلی خزر، کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از غرب و مرکز در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید است که در بعضی ساعت‌ها سبب وقوع گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده آب‌های دریای عمان و امروز و فردا دریای‌خزر، مواج و متلاطم است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
ما که بخار شدیم.
آخرین اخبار