آغاز فرایند رای گیری در کهگیلویه و بویراحمد

فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شد.

رییس ستاد انتخابات استان گفت: فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در ۸۳۵ شعبه رای گیری در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گفته هاشمی بیش از ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۵ هزار نفر رای اولی‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: مدت رای گیری ۱۰ ساعت و این مدت از سوی وزیر کشور قابل تمدید است که با توجه به تجربه سنوات و انتخابات گذشته احتمال تمدید وجود دارد.

هاشمی ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل ناظران، اعضای شعب، بازرسان، نمایندگان فرمانداران و بخشداران، سرایداران مدارس و خادمان مساجد کار رای گیری و برگزاری انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌دهند.

هاشمی اضافه کرد: دو فروند بالگرد برای جابجایی صندوق‌های اخذ رای مناطق سخت گذر استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۳ شعبه غیر فعال آماده داریم که در صورت نیاز استفاده شوند.

به گفته او، فرایند رای گیری به صورت دستی، ولی احراز هویت به صورت برخط انجام می‌شود و واجدان شرایط باید شناسنامه یا کارت ملی به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بین استان‌های کشور رتبه اول مشارکت را کسب کرده و امیدواریم با حضور پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز رتبه اول مشارکت را کسب کنیم.

ستاد انتخابات کشور هم اعلام کرده، ۶۰ هزار شعبه رای گیری برای برگزاری انتخابات در سراسر کشور پیش بینی شده است وهمه متولدان هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل، می ‎توانند در این دوره از انتخابات با به همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی مشارکت داشته باشند.

آقایان سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی با انتشار پیام‌هایی از حضور در این رقابت انصرف دادند.

اسامی و شناسه انتخاباتی نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان از سوی شورای نگهبان احراز شده است، به ترتیب حروف الفبا و به شرح زیر اعلام می‌ شود:
 
آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲
 
آقای مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- شناسه نامزد ۳۳
 
آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴
 
آقای محمدباقر قالیباف- فرزند حسین- شناسه نامزد ۷۷
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.