پیش بینی سه مجموعه فرهنگی برای اوقات فراغت دانش آموزان

کانون پرورشی کودکان، کانون فرهنگی مساجد و آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی برنامه های ویژه تدارک دیده اند.

مدیرکل کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت کودکان و نوجوانان گفت: در استان ۲۰ مرکز ثابت و سیار وجود دارد که قرار است در این مراکز برنامه‌های اوقات فراغت برگزار شود.
 
شهبازی محور‌ برنامه‌های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را در بخش‌های تربیتی، تفریحی و مهارتی اعلام کرد و افزود: این برنامه‌ها با موضوع شهادت، ایثار و خدمت برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شد.
 
وی ادامه داد: کانون به سمتی می‌رود که همه برنامه‌های فرهنگی در استان پیوست کودک و نوجوان داشته باشند.
 
مدیرکل کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان گفت: امسال در مناطق کم برخوردار برای نخستین بار اردو‌های جهادی با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
 
شهبازی به برگزاری برنامه‌های کانون فرهنگی برای جامعه عشایری نیز اشاره کرد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز عشایری داریم که برای آنها برنامه‌های فرهنگی و هنری و ادبی پیش بینی شده و کانون در سیاه چادر‌های عشایر در کنار فرزندان عشایر خواهد بود.
 
وی مهمترین برنامه‌ها را در حوزه‌های مهارت زندگی، سبک زندگی، قصه گویی و داستان سرایی، سفالگری، فن بیان نام برد و گفت: ثبت نام اوقات فراغت آغاز شده و خانواده‌ها می توانند کودکان و نوجوانان خود را برای یادگیری به این مراکز راهی کنند.
 
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان هم‌از آماده شدن ۲۶۰ پایگاه اوقات فراغت خبر داد و گفت: تاکنون ۷ هزار دانش آموز در این پایگا‌ها ثبت نام کرده اند و هنوز ادامه دارد.
 
حجت اله دبیقی مهمترین برنامه‌های برگزاری در اوقات فراغت دانش آموزان را در زمینه قرآنی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی و مهارتی عنوان کرد.
 
رئیس کانون‌های مساجد استان نیز از برگزاری طرح مسجد کانون نشاط در استان خبر داد.
 
لایقی افزود: بیش از ۴۰۰ مسجد استان در این طرح ثبت نام کردند و همه دانش آموزان و بچه‌های مسجد می توانند در سامانه کانون مسجد ثبت نام کنند.
 
وی ادامه داد: در این طرح برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و قرآنی پیش بینی شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.