گروه حقوق بشر اعلام کرد

شهادت ۵۴ کودک فلسطینی در کرانه باختری در سال جاری

گروه حقوق بشر اعلام کرد اسرائیل در سال جاری فقط در کرانه باختری اشغالی ۵۴ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

بر اساس اسناد جمع آوری شده توسط گروه حقوق بشر دفاع بین المللی از کودکان فلسطین (DCIP) نظامیان اسرائیلی و شهرک نشینان غیرقانونی ۵۴ کودک فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی در سال ۲۰۲۴ به قتل رسانده اند.

سازمان حقوق بشر فلسطینی متمرکز بر حقوق کودک اعلام کرد که از ۷ اکتبر سال گذشته که جنگ اسرائیل علیه غزه آغاز شد، ۱۳۵ کودک فلسطینی در کرانه باختری اشغالی کشته شده اند.

در سال ۲۰۲۳، نظامیان اسرائیلی و شهرک نشینان دست کم ۱۲۱ کودک فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی کشتند، از جمله ۱۰۳ کودک فلسطینی با گلوله‌های جنگی کشته شدند، ۱۳ کودک فلسطینی در حملات هواپیما‌های بدون سرنشین کشته شدند، چهار کودک فلسطینی در اثر موشک‌های شلیک شده از حمله هلیکوپتر آپاچی آمریکایی کشته شدند و یک کودک در حمله هوایی جنگنده اسرائیل کشته شدند.

این گروه حقوق بشری گفت: «طبق قوانین بین‌المللی، نیروی کشنده عمدی تنها در شرایطی توجیه می‌شود که تهدید مستقیم جانی یا آسیب جدی وجود داشته باشد». با این حال، تحقیقات و شواهد جمع‌آوری‌شده توسط DCIP به طور مرتب نشان می‌دهد که نظامیان اسرائیلی در شرایطی که ممکن است به قتل‌های غیرقانونی یا عمدی تبدیل شود، از حملات مرگبار علیه کودکان فلسطینی استفاده می‌کنند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار