حماس: نتانیاهو مخالف طرح آتش‌بس بایدن است

حماس در واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره توافقی جزئی، تأکید کرد این سخنان بیانگر مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد آتش بس آمریکا است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد دوشنبه در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو مبنی بر توافق جزیی با حماس، تأکید کرد: این سخنان بیانگر مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد آتش بس آمریکا است.

به گزارش شبکه الجزیره، جنبش حماس تأکید کرد که این اظهارات درست برعکس تلاش دولت آمریکا برای آتش بسی است که برای آن تبلیغ می‌کرد.

این جنبش تأکید کرد: پافشاری ما بر این که باید برای هر توافقی ضمانت توقف کامل درگیری و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از غزه وجود داشته باشد، به این دلیل بود که ما راه را بر نتانیاهو ببندیم.

در همین راستا، یک منبع آگاه صهیونیستی به روزنامه یدیعوت آحارنوت گفته که این اظهارات نتانیاهو برخلاف دستور وی به تیم مذاکره کننده برای توقف نهایی جنگ است.اظهارات نتانیاهو شوکه کننده بود و حماس میخواست مطمئن شود که اسرائیل به مرحله دوم تبادل اسرا خواهد رسید.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که کابینه نتانیاهو در جلسه اخیر خود چگونگی اعمال حکومت نظامی مؤقت در شمال نوار غزه را بررسی کرده است.این شبکه به نتیجه این بررسی هیچ اشاره‌ای نکرده است.

شب گذشته نیز پایگاه خبری آکسیوس اعلام کرد که نتانیاهو از طرح پیشنهادی مبادله اسرا با مقاومت در غزه که مورد تایید کابینه جنگ این رژیم هم قرار گرفته بود، صرف نظر کرده است.

پایگاه خبری واللا رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مقام مسؤول اسرائیلی بیان کرد که اظهارات نتانیاهو به احتمال دستیابی به توافق مبادله اسرا آسیب زیادی وارد می‌کند.

مقامات اسرائیلی بار‌ها اذعان کرده‌اند که نتانیاهو در چندین مرحله مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا شده است.آنها نتانیاهو را متهم کردند که وی منافع شخصی و سیاسی خود را بر توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه ترجیح می‌دهد.

نتانیاهو یکشنبه شب اعلام کرد: آماده‌ام به صورت جزئی با حماس توافق کنیم تا بخشی از گروگان‌ها آزاد شوند. این مسأله، چیزی نیست که بخواهم پنهان کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار