دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه: اسرائیل عامدانه سبد غذایی مردم غزه را نابود کرد

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه تصریح کرد: اسرائیلی‌ها به طور سیستماتیک زمین‌های کشاورزی، مرغداری‌ و دامداری‌های غزه را نابود کردند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد اسرائیل بیش از ۷۵ درصد از مساحت اراضی زراعی نوار غزه را یا با منزوی‌سازی آن با هدف ایجاد منطقه امنیتی و یا نابودسازی و تخریب آن از دسترس فلسطینی‌ها خارج کرده است.

این نهاد غیر دولتی افزود: اسرائیل عامدانه اقدام به نابود کردن سبد غذایی مردم غزه اعم از سبزیجات، میوه‌ها و گوشت می‌کند و به موازات آن مانع از ورود مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه به غزه به عنوان بخشی از سیاست گرسنگی دادن به فلسطینی‌ها و استفاده از آن به عنوان سلاح جنگی می‌شود.

این نهادحقوق بشری اظهار داشت: نظامیان اسرائیلی به طور سیستماتیک زمین‌های کشاورزی، مرغداری و دامداری‌ها را در یک روند واضح و تکراری تخریب کردند.

این نهاد تاکید کرد: رویکرد اسرائیل با هدف گرسنگی دادن به غیرنظامیان در غزه و محروم کردن آنها از سبد غذایی سبزیجات، میوه‌ها، گوشت سفید و قرمز و وابسته کردن آنها به تصمیم اسرائیل برای ورود یا جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در پایان اظهار داشت: بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه تنها طی یک هفته از وفات ۴ کودک در نتیجه گرسنگی و سوء تغذیه خبر داده است تا این چنین شمار تلفات سوء تعذیه به ۴۰ نفر در نوار غزه افزایش یابد.

در همین ارتباط، وزارت بهداشت غزه امروز در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه از ۷ اکتبر تاکنون ۳۷ هزار و ۵۹۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۶ هزار و ۳۲ نفر زخمی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار