تدارک تلویزیون برای «عید سعید غدیر»

روز عید سعید غدیر؛ ویژه برنامه‌های متنوعی از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه‌های تلویزیونی در روز عید سعید غدیر، علاوه بر بازتاب حضور مردم در جشن‌های بزرگ مردمی از جمله «مهمانی ده کیلومتری غدیر»، با تغییر رویکرد برنامه‌های مفرح و شاد، پخش پویانمایی، سخنرانی، فیلم سینمایی و مستند‌های جذاب را در دستور کار دارند.

ویژه برنامه‌های عید غدیر خم شبکه یک سیما
برنامه «صبح بخیر ایران» در روز عید سعید غدیر با اجرای بخش ها، کلیپ‌ها و مهمانان مرتبط این روز را جشن می‌گیرد. این برنامه از ساعت ۶ تا ۹ صبح پخش خواهد شد.

همچنین ویژه برنامه «ایران عزیز» در روز عید غدیر از ساعت ۹ به طور زنده با حضور مهمانان هنرمند و کارشناسان مذهبی، گزارش‌ها و آیتم‌های مختلف این عید را جشن می‌گیرد. همچنین در این برنامه از حدود ساعت ۱۰، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی روی آنتن خواهد رفت.پس از پایان مناظره پنجم انتخاباتی در ساعت ۱۶، پخش مستقیم «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از شبکه یک سیما انجام خواهد شد.

حضور شبکه دو در مسیر راهپیمایی عید غدیر
شبکه دو با ویژه برنامه «راهپیمایی عید غدیر»، حضور مردم در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر را به صورت زنده پوشش می‌دهد.

«غدیریه ایران» ویژه برنامه عید غدیر شبکه سه
ویژه برنامه «غدیریه ایران» با اجرای رسالت بوذری حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.«غدیریه ایران» با حضور هنرمندان، اهالی فرهنگ ادب و خادمین غدیر از شهر اصفهان مهمان خانه‌های مردم ایران می‌شود.

این برنامه در محل «غدیریه اصفهان» با حضور مردم و علاقمندان اهل بیت تولید می‌شود و سعی دارد حال و هوای پر طراوت و شادابی را به مخاطب منتقل نماید.همچنین دوربین‌های شبکه سه با استقرار در استیج این شبکه در مسیر راهپیمایی و با حضور مهمانانی، حضور مردم را به تصویر می‌کشند.

«ماجرا»‌ی شبکه چهار در عید غدیر
ویژه برنامه غدیر «ماجرا» دوشنبه ۴ تیر ساعت ۲۲:۳۰ به موضوع غدیر می‌پردازد. همچنین در روز سه شنبه ۵ تیر، مستند‌های «نبض حضور» ساعت ۱۳:۳۰ و «سر دلبران» ساعت ۱۹ از این شبکه پخش می‌شود.

غدیر در شبکه نسیم
شبکه نسیم با برنامه‌های «نسیم آوا» ساعت ۱۸:۳۰، «با انرژی» ساعت ۲۰ و «خوش نمک» ساعت ۲۱ با مخطابان خود در روز عید همراه است. همچنین برنامه‌های «کودک شو» و «چاخان پاخان» نیز ساعت ۲۲ و ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

راهپیمایی عید غدیر در شبکه آموزش
شبکه آموزش به صورت زنده به پوشش راهپیمایی غدیر می‌پردازد. همچنین برنامه‌های «دوربین هفت» و «مثبت آموزش» هم به جایگاه و اهمیت عید غدیر می‌پردازند و از جشن‌ها و آیین‌های مردم نیز تصاویری تهیه و پخش می‌شود.

ویژه برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما یه مناسبت عید بزرگ غدیر خم
پوشش زنده «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» در تهران روز سه شنبه ۵ تیر از ساعت ۲۰ بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.مستند «وُد» روایتی از زندگی علامه امینی و شرحی بر کتاب الغدیر ایشان روز دوشنبه ۴تیر ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

میان برنامه «خورشید هدایت» از شنبه ۲ تیر تا جمعه ۸ تیر در ساعت‌های ۵ صبح، ۱۷ و ۱۹:۳۰ در قاب شبکه قرآن و معارف سیما قرار می‌گیرد.پخش میان برنامه «فضیلت علوی»، مداحی‌های مختلف در ثنای اهل بیت (ع)، دعا خوانی و جزخوانی‌های قرآن کریم از دیگر تدارک‌های شبکه قرآن و معارف سیما به مناسبت عید سعید غدیر خم است.

تدارک یک مهمانی بزرگ در شبکه پایتخت
ویژه برنامه «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» با اجرای مرتضی پرنیان دوشنبه حوالی ساعت ۱۵:۳۰ از قاب شبکه تهران سیما دیده می‌شود. «بهترین بابا» عنوان ویژه برنامه زنده شبکه تهران با حضور عوامل برنامه شاد «رنگین کمان» و «به خانه بر می‌گردیم» در جشن بزرگ «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» است که از ساعت ۱۹ تا ۲۲ به صورت زنده و مستقیم با اجرای مریم وطن پور و زینب پور ابراهیم از قاب شبکه پایتخت تماشایی می‌شود.

گروه «رنگین کمان» با استقرار پایگاهی در خیابان آزادی تقاطع نواب در مسیر جشن بزرگ مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با کودکان و خانواده‌ها همراه می‌شود. ویژه‌برنامه «سلام تهران» در شب عید غدیر خم دوشنبه ۴ تیرماه با بخش‌های ویژه و با حضور مهمانان مختلف از ساعت ۲۱ به مدت ۱۱۰ دقیقه روی آنتن پایتخت می‌رود. همچنین این ویژه برنامه در روز عید سه شنبه ۵ تیرماه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ مهمان خانه مخاطبان خواهد بود.

ویژه برنامه معارفی «سدره» نیز ساعت ۲۴ با اجرای مهیار عبداللهی به صورت زنده از کربلای معلی به مدت ۷۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.پخش آثار سینمایی، مستند‌های طنز در قالب برنامه «کمدین»، موسیقی تصویر و کلیپ‌های جذاب از دیگر تدارک شبکه تهران برای جشن شب و روز عید غدیر است.

«مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه افق
ویژه برنامه «مهمانی ۱۰ کیلومتری» از ساعت ۱۴ به پوشش زنده راهپیمایی غدیر می‌پردازد.

شبکه سلامت در مسیر راهپیمایی
دوربین‌های برنامه «مثبت سلامت» با حضور در استیج این شبکه، پیاده روی ۱۰ کیلومتری غدیر را از ساعت ۱۶:۴۵ به صورت زنده پخش می‌کنند. همچنین این برنامه با حضور مهمانانی به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

در برنامه «مثبت سلامت» با مترجم ناشنوایان از فعالیت‌های فرهنگی در حال انجام برای میهمانی توسط مردم و هیات‌های معلولان و ناشنوایان صحبت می‌شود.همچنین ویژه برنامه میهمانی «مثبت سلامت» از ساعت ۲۰، از موکب شبکه سلامت در خیابان انقلاب تقاطع کاوه با مترجم ناشنوایان به انعکاس حضور مردم در راهپیمایی می‌پردازد.

«سر سفره خدا»‌ی شبکه کودک در عید غدیر
برنامه‌های «سر سفره خدا» و «ماجرا‌های نوید» ویژه عید غدیر روی آنتن شبکه کودک می‌روند. «سرسفره خدا» در شب عید از ساعت ۱۸ پخش می‌شود. همچنین این شبکه در روز سه شنبه ۵ تیر ماه از میدان انقلاب ساعت ۱۸ با مخاطبان خود در مسیر راهپیمایی همراه می‌شود.
فیلم سینمایی جدید «پاندای کونگ فوکار ۴» نیز ساعت ۱۴ در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

تدارک شبکه مستند برای عید غدیر
«دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند روایتی از سال‌ها فعالیت هنری و اجرای تئاتر سعید امیرسلیمانی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما در سنگلج است.این مستند که به مناسبت عید غدیر خم در جدول پخش شبکه مستند قرارگرفته است، دوشنبه ۴ تیرماه ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود. بازپخش این مستند نیز روز آینده ساعت ۱۵ خواهد بود.
مستند «برای غدیر» به موضوع اطعام زائران حسینی در یکی از حسینیه‌های عراق توسط شیعیان این کشور از عید غدیر تا اربعین حسینی می‌پردازد. این مستند نیز دوشنبه ۴ تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ پخش و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۳:۳۰ خواهد بود.

مستند «ود» با توجه به نقش و جایگاه علامه فقیه امینی در تبیین اصول حب و بغض ولایت امیرالمومنین و وحدت جامعه اسلامی، به معرفی علامه امینی به عنوان اسطوره غیرت شیعی در جهان تشیع و مرجع و پایه گذار وحدت بین جامعه‌ی شیعی و سنی می‌پردازد. این مستند دوشنبه ۴ تیرماه ساعت ۲۰:۰۰ پخش و تکرار آن روز بعد ساعت ۹:۰۰ خواهد بود.
مستند «مرزبان» یکشنبه ۳ تیرماه ساعت ۲۰:۰۰ پخش خواهد شد. این مستند شرحی از احوالات و تالیفات گرانبهای علامه محمدباقر محمودی، محقق، مورخ و فقیه اصولی است. بازپخش این مستند نیز روز آینده ساعت ۸:۳۰ خواهد بود.

«چله خدمت» شبکه امید ویژه میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر
برنامه تلویزیونی «چله خدمت» با جریان مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با مخاطبان خود از ساعت ۱۹:۰۰ همراه می‌شود. همچنین برنامه «پای کار ایران» نیز از ساعت ۲۳ راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر را به صورت زنده پخش می‌کند.
فیلم‌های انیمیشن «آنچه من هستم» ساعت ۱۴:۳۰ و «ران معیوب» ساعت ۲۰، انیمیشن‌های «همه ایمان» ساعت ۸:۴۵، «دو نفر بر فراز یک منبر» ساعت ۱۱:۴۵ و فیلم‌های کوتاه «خطبه غدیر» ساعت ۸، «کرایه‌ها آماده» ساعت ۹:۳۰، «دست به دست» ساعت ۱۳:۳۰ و مستند‌های «زورخانه» ساعت ۱۴ و «پهلوانان نمی‌میرند» ساعت ۱۸ در جدول پخش شبکه امید قرار گرفته است.

«رواق» شبکه جام جم در روز عید غدیر
شبکه جام جم در ارتباط زنده با واحد‌های سیار در جشن بزرگ غدیر در تهران و حرم رضوی، این مراسم را به تصویر می‌کشد.
همچنین ویژه برنامه «رواق» به مناسبت عید غدیر، سه شنبه ساعت ۲:۴۵ پخش می‌شود.

«مسافر» ویژه برنامه عید غدیر مرکز صبا
«مسافر» از تولیدات جدید مرکز پویانمایی صبا است از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.این پویانمایی درباره چادر نماز مریم است که به قلم خانم سمانه محبوبی به رشته تحریر درآمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین خرّمی
۱۹:۰۳ ۰۳ تير ۱۴۰۳
رای ما یک کلام جلیلی وسلام