مباحث برنامه‌های فرهنگی با محوریت خانواده در یزد

شهردار یزد گفت: گفتمانی که در یزد در مباحث برنامه‌های فرهنگی شکل گرفته، حول محور خانواده است.

 ابوالقاسم محی الدین شهردار یزد در دیدار با مجتبی همتی فر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: تبادل تجربیات بین مدیریت شهری یزد و مجموعه‌های کشوری نظیر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، هر دو نهاد را در رفع نواقص و کمبود‌هایی که در شهر یزد و دیگر شهر‌های کشور وجود دارد، یاری می‌کند.

وی با تأکید بر این که یزد، شهر خانواده است، تصریح کرد: ما بر موضوع مفهوم واحد بودن و غیرقابل تفکیک بودن خانواده تأکید داریم و معتقدیم نباید خانواده را از هم جدا کنیم و نباید دنباله رو مفاهیمی مانند شهر دوست دار سالمند، شهر دوست دار مادر، شهر دوست دار کودک که غربی‌ها می‌خواهند بر ما القا بکنند باشیم، بنابراین ما یک مفهوم داریم و آن هم شهر خانواده است.

محی الدینی شهر خانواده و خانواده یزدی را متشکل از پدر و مادر، چهار یا پنج فرزند و پدر بزرگ و مادر بزرگ دانست و افزود: در خانواده‌های یزدی، هم احترام به بزرگتر آموزش داده می‌شده و هم تجربیات پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در راستای تربیت بهتر به نوه‌ها منتقل می‌شود.

وی با بیان این که در حال حاضر گفتمان این موضوع شکل گرفته و مفهومی که شایسته این شهر و این هویت است، همین شهر خانواده است، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با نگاه به فرهنگ، هویت و اصالت غنی گذشته پیشینیان در راستای تحقق آن تلاش بیشتری کنیم.

شهردار یزد همچنین با اشاره به برگزاری رویداد شادراه نور در ایام نوروز، اجرای بازی‌های پدر و فرزندی در جشن‌های تولد حضرت امیرالمومنین (ع) و اَبربازی‌ها برای دورهمی خانواده‌های یزدی با فرزندانشان در مناسبت‌های مختلف، افزود: از آنجایی که تمامی برنامه‌های فرهنگی شهرداری بر محور خانواده استوار است، بازی‌ها و برنامه‌هایی تعریف شد تا همه اعضای خانواده بتوانند با شور و شادی در کنار هم به بازی پرداخته و اوقات فراغت خود را سپری نمایند.

محی الدینی محور و اساس برنامه‌های حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، جشن‌ها و شادمانی را استفاده همه اعضای خانواده از این برنامه‌ها دانست و گفت: شادمانه غدیر نیز با همین نگاه تعریف شده، حتی تبلیغات شهری و بنر‌ها با نگاه به حوزه خانواده و جمعیت تعریف شده و امیدواریم این گفتمان خانواده محور، تبدیل به گفتمان سراسری در کشور شود و به هویت واقعی خودمان برگردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.