مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان:

خبرنگاران در خط مقدم جهاد رسانه‌ای و خبری هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد شهیدجمهور گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران در خط مقدم جهاد رسانه‌ای و خبری هستند.

علی سرگزی  درنشست خبری باید و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی در رسانه، اظهار کرد: با شهادت آیت الله رئیسی کشور در وضعیت ویژه قرار گرفت و طبق قانون اساسی در زمان ۵۰ روز باید رئیس جمهور انتخاب شود.

وی افزود: باید قوانین و مقررات رسانه‌ای و تخلفات رسانه‌ای و تبلیغاتی در انتخابات ریاست جمهوری در جهت برگزاری باشکوه و پرشور تبیین شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها در افکار عمومی، در راستای ترغیب و تشویق مردم به حضور آگاهانه و مشارکت حداکثری در انتخابات بعنوان یکی از جلوه‌های افتخارآمیز و مهم مردم سالاری دینی و در جهت برگزاری شایسته این دوره از انتخابات استفاده کرد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در عرصه انتخابات پیشرو بوده و پیشرو خواهد بود، بیان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر و همدلی ایجاد شده در کشور، نظرسنجی‌ها میل و رغبت قشر خاکستری برای حضور در انتخابات و جهش مشارکت را نشان می‌دهند.

رسانه‌ها باید بر مدار قانون عمل کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: در ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای به مصادیق مجرمانه رسانه‌های متخلف اشاره شده و رسانه‌ها باید بر مدار قانون عمل کنند.

حجت الاسلام غلامرضا نجفی اظهار کرد: برای برگزاری باشکوه انتخابات پیش رو باید همه مسوولان به وظایف قانونی عمل و آگاهی خودشان را نسبت به این وظایف ارتقا دهند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران در انتخابات تاثیرگذار هستند، افزود: سه وظیفه مهم؛ نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف و طرح و تبادل آرا و افکار در جامعه برای برگزاری انتخابات شایسته و برازنده بر دوش اصحاب رسانه است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شاخص و معیار ما در سلامت انتخابات، اجرای و رعایت قانون است.
وی تصریح کرد: انتشار هرگونه محتوا به منظور ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات، تجمع اعتراض‌آمیز بدون مجوز، اعتصاب، تحصن، ادعای غیر واقع مبنی بر توقف انتخابات و هر اقدامی که به نحوی موجب اخلال در امر انتخابات ریاست جمهوری شود از مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات است.
حجت الاسلام نجفی بیان کرد: تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور، ایجاد اختلافات مابین اقشار جامعه به ویژه از طریق طرح مسائل قانونی و نژادی، انتشار هرگونه نتایج نظرسنجی کاذب در خصوص انتخابات و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، طبق بند ۷ ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری از دیگر جرایم محتوای مجرمانه در انتخابات است. 

وی ادامه داد: استفاده غیر مجاز از سایت‌ها و وبلاگ‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی و موسسات و نهادهایی که تمام یا بخشی از دارایی و بودجه آنها از اموال عمومی است به منظور تبلیغ یا علیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و انتشار محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی خارج از مدت زمان مقرر برای فعالیت انتخاباتی طبق قانون‌های انتخابات ریاست جمهوری جرم و با متخلف برخورد قانونی انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان افزود: انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک، ترغیب، تطمیع و یا تهدید افراد به خرید و فروش آرا، رای دادن با شناسنامه جعلی و شناسنامه دیگری، جعل اوراق تعرفه، رای دادن بیش از یک بار، تقلب در رای گیری و شمارش آرا، طبق ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۴۳ قانون مجازات اسلامی از دیگر تخلفات انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در سال گذشته از لحاظ آماری بالاترین جذب دیده‌بان اجتماعی کشور را در سامانه سجام داشته است، خاطرنشان کرد: سامانه سجام، سامانه جامع و پل ارتباطی بین مردم و دستگاه قضایی برای گزارش تخلفات انتخاباتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار