گرسنگی فاجعه‌بار در انتظار صد‌ها هزار سودانی

سازمان ملل می‌گوید که تا آخر تابستان امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سودان سطوح «فاجعه باری» از کمبود مواد غذایی را تجربه می‌کنند.

بر اساس پیش‌بینی اولیه آژانس‌های سازمان ملل در خصوص احتمال وقوع قحطی در سودان، تا ماه سپتامبر بیش از ۷۵۶ هزار نفر در این کشور سطوح «فاجعه‌باری» از کمبود مواد غذایی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش رویترز، این نتایج نشان دهنده وضعیت رو به وخامت در این کشور جنگ‌زده است. آخرین پیش‌بینی قبلی که ماه دسامبر منتشر شد، نشان می‌داد که ۱۷ میلیون نفر در کشور با سطوح بالایی از ناامنی غذایی مواجه هستند، اما این وضعیت برای هیچ یک از آنها «فاجعه‌بار» توصیف نشده بود.

جنگ در آوریل سال ۲۰۲۳ در پایتخت سودان آغاز شد و به سرعت در سراسر آن گسترش یافت. آژانس مهاجرت سازمان ملل این هفته اعلام کرد که تعداد افرادی که در سودان به دلیل درگیری‌های فعلی و گذشته آواره شده‌اند از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته و این کشور درگیر بزرگ‌ترین بحران آوارگان است.  

ماه گذشته نیز آژانس‌های سازمان ملل از خطر قحطی قریب‌الوقوع در این کشور خبر داده و اعلام کردند که ۳.۶ میلیون کودک سودانی دچار سوءتغذیه هستند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصف
۰۹:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند
چون عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها آدم باشند میشن بیقرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
مثل گرسنگی پنهان مردم ایران که نیم قرن هست دچار ان شده اند و هر روز هم بشدت ان افزوده میشود ان هم روی اقیانوسی از ثروت و موهبت خدادادی و از تامین تمام ریزمغزیهای مورد نیاز بدن و رشد و تقویت جسم و هوش درمانده اندکه نسل اندر نسل و ژن و اپی ژن انها را نابود می کند مثل محیط زیست نابود شده انها!!!!
آخرین اخبار