فرماندار شهرستان سرباز:

وزارت کشور مامور اجرای قانون و حسن جریان انتخابات است

فرماندار شهرستان سرباز گفت: برابر ماده ۳۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری ،وزارت کشور مامور اجرای قانون و حسن جریان انتخابات است.

 دانش فرماندار شهرستان سرباز درجلسه پیشگیری از وقوع جرم با محوریت جرائم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان سرباز برگزار شد از نمایندگان دادگستری و دادستانی در انتخابات ۱۴۰۳ درخواست  کردتا  با بی طرفی و بدون هیچ گونه تعصبی نسبت به کاندیداهای این دوره از انتخابات زمینه را برای هر چه باشکوه تر برگزار کردن و حضور حداکثری مردم فراهم آورند.

وی ادامه داد: برابر ماده ۳۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری ، وزارت کشور مامور اجرای قانون  و حسن جریان انتخابات است و جهت بازرسی و کنترل جریان انتخابات در محل شعب می‌تواند نسبت به اعزام بازرس اقدام نماید.

 دانش تصریح کرد: مهمترین وظیفه نمایندگان دادگستری و دادستانی در فرآیند انتخابات اعتمادسازی و ممانعت از تخلفات احتمالی است و لذا بر همه مراحل انتخابات نظارت داشته و در فرآیند تبليغات، مراحل اخذ رای و شمارش آراء نیز با حساسیت و دقت تمام حضور خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: وزارت کشور بر عملکرد تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای رعایت اصل بی‌طرفی نظارت داشته و فعالیت‌های آنها را نیز کنترل خواهد کرد.

صادقی  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیز گفت: : محور اصلی تصمیم گیری ها در این شورا امر پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است و بیشتر با اطلاع رسانی صحیح و به موقع و تبیین و تشریح قوانین و باید و نبایدهای انتخاباتی برای اقشار مختلف اقدامات لازم صورت می پذیرد و در صورت عدم نتیجه و وقوع جرم با تشکیل پرونده دستگاه قضایی رسیدگی قضایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: با تقسیم بندی و احصاء مسؤولیت ها و جرایم و تخلفات احتمالی، شرح وظایف سازمان های متولی امر تعیین تا در خصوص اطلاع رسانی ها و فراهم نمودن مقدمات پیشگیرانه این امر اقدامات لازم صورت پذیرد.

 دادستان و مسئول شورای پیشگیری ورسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان ادامه داد: برخی از جرایم و تخلفات مرتبط با عموم بوده و برخی دیگر مربوط به ستادهای انتخاباتی و نامزدها و همچنین برخی مربوط به سازمان ها و نهادهای دولتی می باشد که سعی خواهد شد با برنامه ریزی در این شورا به اقدامات پیشگیرانه مربوط به هر یک به طور جداگانه پرداخته شود.

وی  تصریح کرد،رصد فضای مجازی و مقابله جدی با افراد و گروههایی که به دنبال دو قطبی کردن جامعه و بی تفاوت نمودن مردم هستند و از حربه توهین و تخریب و زیر سوال بردن ارکان نظام استفاده می کنند حساسیت بیشتری دارد و تشکیل کمیته ای با محوریت پلیس فتا ضروریست و به صورت جدی با همکاری واحد سایبری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان و پلیس فتا به این موضوع پرداخته می شود.

 صادقی  بیان داشت: دادگستری  نیز تعیین شعب و قضات ویژه و با تجربه و رسیدگی خارج از نوبت پرونده های انتخاباتی را در دستور کار خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.