قیمت دام زنده در آستانه عید قربان در سیرجان اعلام شد

براساس مصوباتی که در جلسه ستاد تنظیم بازار سیرجان صورت گرفت، قیمت هر کیلو دام سبک در سیرجان، ۳۰۰ هزار تومان تعیین شد.

اکبر عباسپور، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری سیرجان درخصوص قیمت دام زنده برای عید قربان ۱۴۰۳ گفت: براساس مصوباتی که در جلسه ستاد تنظیم بازار صورت گرفت، قیمت  دام زنده بره نر ۳۰۰ هزار تومان و قیمت گوشت بره نر ۶۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴ محل عرضه دام در سیرجان تعیین شده است، افزود: میدان دام شهرک صنعتی شماره یک، میدان دام جنب پل باسفهرجان، بلوار نماز و بلوار بهشت زهرا سیرجان و مکان عرضه دام در جنب پایگاه نیروی دریایی تعیین شده است و در صورت عرضه دام خارج از مکان‌های تعیین شده از عرضه آن ها از سوی نیروی انتظامی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 صادقی پور، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان در آستانه فرا رسیدن عید قربان، درباره ذبح دام‌های آلوده در شرایط غیر بهداشتی و خطر شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هشدار داد و گفت: طی هماهنگی با شهرداری سیرجان، کشتارگاه صنعتی دام با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روز عیدسعید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ فعال  آماده خدمت رسانی رایگان می‌باشند.

وی افزود: شبکه دامپزشکی سیرجان در روز عید سعید قربان با ۵ تیم سیار، ۵ تیم ثابت، ۷ نفر دامپزشک و ۱۰ نفر بازرس بهداشتی گوشت به همراه ناظر شرعی آماده خدمت رسانی به همشهریان  در بخش‌های مرکزی، پاریز، زیدآباد، گلستان، نجف شهر، هماشهر و بلورد می‌باشند. 

 صادقی پور بیان داشت: ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود. 

 وی تصریح کرد: برای اطمینان کامل از سلامت  گوشت قربانی قبل از مصرف حتما به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود .

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان بیان داشت: شهروندان برای پاسخ گویی بهداشتی در روز عید قربان می‌توانند به صورت حضوری به اداره دامپزشکی مراجعه یا با شماره تلفن ۴۲۲۰۵۰۳۶ در تماس باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار