گسترش و نهادینه شدن فرهنگ ایثار در جامعه باعث بسط «فرهنگ خدمت» می‌شود

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت:باید یاد شهدا و راه و روش این عزیزان را برای همیشۀ تاریخ زنده نگه داشته، تکریم خانواده‌های شهدا را برای خود فرض دانسته و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ساری و جاری کنیم که اگر این فرهنگ گسترش یابد، قطعاً با خود فرهنگ خدمت را به ارمغان خواهد آورد.

تراب محمدی در جلسۀ شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهدای خدمت گفت: برابر تدبیر صورت گرفته، مقرر است یادمان شهدای پرواز اردیبهشت، به موازات نصب در استان‌های سراسر کشور، در آذربایجان شرقی نیز ساخته شده و ایجاد گردد.

وی افزود:این یادمان پس از تائید نهاییِ نهاد ریاست جمهوری، احتمالاً در محلی در مجاورت محل سانحۀ سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور در ارسباران ساخته خواهد شد.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افزود: فلسفۀ تشکیل این جلسات، بررسی و تصمیم گیری در خصوص رفع موانعِ مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و ضرورت دارد همۀ مصوبات این جلسه در اسرع وقت عملیاتی شود.

محمدی دربارۀ برنامه ریزی‌های ملی جهت برگزاری کنگره‌های شهدای کودک و شهدای امدادگر اشاره و عنوان کرد: امروز دژخمیان رژیم صهیونیستی با حمایت‌های جهانی به خصوص با پشتیبانی‌های غربِ وحشی کودکان غزه و خانواده هایشان را به خاک و خون می‌کشد. در چنین شرایطی آمادۀ مشارکت برای برگزاری این کنگره‌ها هستیم تا مظلومیت کودکان و امدادگران را به دنیا نشان دهیم، هرچند که با تفضّل و عنایت خداوند متعال، خون‌های ریخته شدۀ شهدای غزه، به جوشش آمده و مردم دنیا در زمان حاضر، با بصیرت، به مسالۀ فلسطین نگاه می‌کنند که بی تردید مشیّت و حکمتی الهی است و ما هم در این مقطع، وظیفه داریم در این زمینه ادای دِین کنیم

برچسب ها: شهدا ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.