مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان:

۶۱۷ میلیارد تومان از محل عوارض، مالیات و آلایندگی به شهرداری کرمان پرداخت شد

زینل‌پور گفت: در فروردین و اردیبهشت امسال  ۶۱۷ میلیارد تومان بابت سهم شهرداری از محل عوارض، مالیات و آلایندگی به شهرداری کرمان پرداخت کردیم.

 محسن تویسرکانی در نشست با مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان که با حضور معاونان شهردار و معاونان اداره‌کل امور مالیاتی، تشکیل شد، با بیان اینکه یکی از دستگاه‌های اجرایی که در استان موثر است و خوب عمل می‌کند، اداره‌کل امور مالیاتی است، گفت: شهر کرمان، استحقاق خدمت بیش از این را دارد که سال‌های‌سال به هر دلیلی مغفول مانده و بخش عمده‌ای هم به‌دلیل کمبود اعتبارات بوده است.

وی بیان کرد: مردم کرمان، مردمی نجیب هستند که در قبال انجام ابتدایی‌ترین وظیفه شهرداری که آسفالت است، بسیار قدردان‌اند و البته این نشان می‌دهد که ما کار‌های بر زمین مانده فراوانی داریم.

شهردار کرمان، ضمن تشکر از معاونان خود که تمام‌وقت در خدمت شهرداری هستند، بیان کرد: اگر با این سرعت و قدرت پیش برویم، بعد از ۲  سال تازه به نقطه صفر می‌رسیم و پس از آن می‌توانیم سراغ کار‌های فوق‌برنامه برویم تا بتوانیم شهری را در تراز مردم کرمان و شعاری که برای کرمان می‌دهیم با عنوان پایگاه مقاومت جهان اسلام، بسازیم.

وی  با بیان اینکه شهرداری به‌تنهایی توفیق انجام این امور را نخواهد داشت، افزود: شهرداری از جمله دستگاه‌های گسترده با تعدد وظایف است و کار‌های فراوانی باید انجام دهد که شاید به‌تنهایی از عهده انجام اقدامات خاص و بزرگ برنیاید.

تویسرکانی  در پاسخ به درخواست‌های اداره‌کل امور مالیاتی استان کرمان، تصریح کرد: جایی که باید درجهت آبادی شهر کرمان، کاری انجام دهیم، دریغ نخواهیم کرد و در زمینه پارکینگ با شرکت صاروج پارس، هماهنگ خواهیم کرد و در حوزه تبلیغات شهری هم آماده در اختیار گذاشتن فضا‌های تبلیغاتی شهرداری هستیم.

وی با بیان اینکه اداره‌کل امور مالیاتی می‌تواند نقش موثری در بهبود عملکرد شهرداری داشته باشد، افزود: اقناع‌سازی افکار عمومی و فرهنگ‌سازی در رابطه با پرداخت مالیات در افزایش مشارکت مردم و کاهش فرار مالیاتی بسیار موثر است.

شهردار کرمان بیان کرد: از مدیران اداره‌کل امور مالیاتی تقاضا داریم در زمینه زیباسازی منظر ساختمان این اداره، اقدام کنند.

حمید زینل‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان هم در این نشست، گفت: در فروردین و اردیبهشت‌ماه پارسال، ۳۱۲ میلیارد تومان و در مدت مشابه امسال  ۶۱۷ میلیارد تومان بابت سهم شهرداری از محل عوارض، مالیات و آلایندگی به شهرداری کرمان پرداخت کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه اداره‌کل امور مالیاتی مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های فراوانی را به‌خصوص در حوزه مالیات بر ارزش افزوده بر عهده دارد، در زمینه نیروی انسانی و تأمین نیاز‌های آن‌ها مشکلات زیادی داریم.

زینل پور با اشاره به مشکل نبود پارکینگ کارکنان اداره‌کل امور مالیاتی استان، افزود: برای نیروی انسانی که اخیرا جذب شده نیز، کمبود فضا و تجهیزات داریم.

وی تصریح کرد: پیگیر هستیم عوارض و مالیات‌های کارخانجات، شرکت‌های بزرگ و پیمانکارانی که در استان کرمان در حال فعالیت هستند، در خود استان کرمان هزینه شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان، ضمن قدردانی از نگاه واحد و توسعه‌محور شهردار کرمان به تمام نقاط شهر، تحول رخ‌داده در شهر کرمان را اساسی و ملموس دانست و یادآور شد: وقتی مردم ببینند مالیات و عوارضی که می‌پردازند، در سطح شهر و برای رفاه آن‌ها هزینه می‌شود، میزان تمکین مالیاتی آن‌ها افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار