معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: چرخش نخبگان در همه دنیا مرسوم بوده و افراد می‌توانند به خارج ‌از کشور بروند و توانمند شوند سپس با مهارت‌های سطح بالاتر و اطلاعات بیشتر به کشور خود بازگردند.

یاسین کیخا  اظهار داشت: به دنبال این هستیم که نخبگان در بخش دولتی و خصوصی وارد شده تا بتوانند در جامعه امروز اثرگذار شوند.

کیخا افزود: اگر ظرفیت شرکت‌هایی که متقاضی نخبگان هستند اعلام شود بنیاد نخبگان آمادگی این را دارد که بهم‌رسانی بین بنیاد نخبگان و شرکت‌های خصوصی را انجام دهد.

وی با اشاره به ‌مهاجرت نخبگان افزود: جامعه همیشه به این مسئله حساسیت نشان داده ولی چرخش نخبگان در همه دنیا مرسوم بوده و افراد می‌توانند به خارج ‌از کشور بروند و توانمند شوند سپس با مهارت‌های سطح بالاتر و اطلاعات بیشتر به کشور خود بازگردند.

معاون سرآمد‌ان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور اضافه کرد: مهاجرت به خودی خود بد نیست و  مقام معظم رهبری در این ارتباط دو ماموریت را به بنیاد ‌‌محول کرده است. یکی از این ماموریت‌ها ایجاد فرصت تحقیقات مداوم و دیگری اشتغال است.

کیخا با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۸۰ نفر از نخبگان کشور به عنوان هیئت علمی جذب دانشگاه‌ها شده‌اند، گفت: در فراخوان سوم جذب، حدود ۳ هزار کد شغل اعلام شد که ۳۷ هزار نفر شرکت کردند و  حدود ۹ هزار نفر شرایط اولیه شرکت در مرحله انتخاباتی را کسب کردند.

وی بیان کرد: بنیاد نخبگان می‌تواند طرح‌ها و ایده‌های نخبگانی که تمایل به بیان و ارائه طرح‌هایشان دارند را به گوش مسئولان برساند.

کیخا با اشاره به اینکه ساختار جدیدی در بنیاد نخبگان کنار معاونت علمی ایجاد شده است‌، اضافه کرد: این ساختار چگالی نخبگانی و خبرگانی بالایی دارد و این فرصت را به مسئولان می‌دهد تا نیازهای نخبگانی مجموعه‌های  خود را از طریق این بخش برطرف کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.