۹۹ درصد روستاها سیستان و بلوچستان از برق پایدار بهره‌مند هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حدود ۹۹ درصد روستاهای این استان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند گفت: قبل از انقلاب تنها ۳۳ روستای سیستان و بلوچستان از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند بودند

محمد رئیسی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان  بیان کرد: ۴۱ روستای این استان در دولت سیزدهم از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند شدند.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای برق‌رسانی به این تعداد روستا ۸۲ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: احداث شبکه فشار متوسط در منطقه کوچینگ شهرستان نیکشهر، احداث شبکه جدید در منطقه تلنگ شهرستان قصرقند، برق‌رسانی به چاه‌های آب شرب (طرح رفع تنش آبی)، احداث شبکه فشار متوسط دو مداره شهرستان مهرستان (در حال انجام) از جمله پروژه‌های شاخص انجام شده و در دست اقدام این شرکت در دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به بخش برق‌رسانی روستایی، خاطرنشان کرد: شرایط برق‌رسانی به ۳۵ روستای سیستان و بلوچستان انجام شده که به‌تناوب برق‌رسانی به این مناطق انجام می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه حدود ۹۹ درصد روستاهای این استان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند، افزود: قبل از انقلاب تنها ۳۳ روستای سیستان و بلوچستان از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند بودند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این عدد در حال حاضر پنج هزار و ۷۳۸ روستا است.

وی گفت: ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۷۲ هزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و ۱۱ هزار دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.
 

برچسب ها: توزیع برق ، برق رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.