شی: روابط چین و برزیل بر صلح و ثبات جهانی تاثیرگذار است

رئیس‌جمهوری چین گفت: روابط پکن و برازیلیا از محدوده روابط دو جانبه فراتر رفته است.

 رئیس جمهوری چین با بیان اینکه روابط پکن و برازیلیا از محدوده روابط دو جانبه فراتر رفته است، گفت: این روابط برای ارتقای وحدت و همکاری میان کشور‌های در حال توسعه و همچنین صلح و ثبات جهانی تاثیرگذار است.

به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، شی جین‌پینگ در دیدار با ژراردو آلکمین معاون رئیس‌جمهوری برزیل اظهار داشت: این دو کشور به عنوان کشور‌های بزرگ در حال توسعه و بازار‌های نوظهور، دارای منافع گسترده راهبردی و مشترک هستند.

وی افزود: پکن مایل است ضمن تحکیم همکاری با برازیلیا در زمینه‌های سنتی، روابط خود را در زمینه‌هایی همچون اقتصاد سبز، اقتصاد دیجیتال، اجرای مشترک ابتکار «یک پهنه، یک راه»، راهبرد‌های توسعه برزیل مانند «صنعتی‌سازی مجدد» و «مسیر یکپارچه آمریکای جنوبی» تقویت کند.

معاون رئیس‌جمهوری برزیل نیز در این دیدار، فقرزدایی صد‌ها میلیون نفر از جمعیت چین را یک معجزه جهانی ارزیابی و تاکید کرد که تجربه‌های پکن در این عرصه برای کشور متبوعش قابل استفاده است.

آلکمین با بیان اینکه کشورش متعهد به دستیابی به رشد فراگیر و پایدار است، افزود: برزیل مایل به تقویت همسویی راهبردی با چین است.

معاون رئیس‌جمهوری برزیل خاطرنشان کرد: برازیلیا و پکن متعهد به حفظ چندجانبه‌گرایی و تجارت آزاد هستند.

وی ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در برزیل، آنها را به مقابله با تغییرات اقلیمی، گسترش همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌هایی همچون توسعه زیرساخت‌ها، کشاورزی، معادن و خودرو‌های الکتریکی دعوت کرد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار