رای الیوم:

تحریم «عرین الاسود» نشانه خرفتی دولتمردان آمریکا است

تحریم گروه مبارز فلسطینی «عرین الاسود» در کرانه باختری رود اردن از سوی دولت آمریکا، مایه تمسخر واشنگتن از سوی ناظران و رسانه‌های منطقه شده است.

 تحریم گروه مبارز فلسطینی «عرین الاسود» (بیشه شیران) در کرانه باختری رود اردن از سوی دولت آمریکا، مایه تمسخر ناظران و رسانه‌های منطقه شده و آنها چنین اقدامی را نشانه خرفتی دولتمردان آمریکا دانسته اند.

روزنامه رای الیوم در مطلبی با اشاره به تحریم گروه مبارز فلسطینی عرین الاسود از سوی وزارت خارجه آمریکا آورده است: شاهد پارادوکس‌هایی جدیدی هستیم که بارزترین آن اعمال تحریم از سوی وزارت خارجه آمریکا علیه گروه فلسطینی عرین الاسود است که در بخش قدیمی نابلس در کرانه باختری متمرکز بوده و فعالیت می‌کند. اعضای عرین الاسود گروهی از جوانان فلسطینی هستند که برای دفاع از خانه و مناطق خود در برابر حملات رژیم اسرائیل فقط سلاح سبک دارند. در واقع آنها علیه سیاست ویرانی و تخریب منازل فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی، بازداشت‌های گسترده فلسطینیان توسط این رژیم و برای مقابله با اقدامات نظامیان صهیونیست علیه ساکنان کرانه باختری به پا خاسته اند و با شهرک نشینانی مقابله می‌کنند که به مناطق فلسطینی نشین در کرانه باختری یورش می‌برند.

این روزنامه افزود: این گروه کوچک از جوانان مبارز فلسطینی که وزارت خارجه آمریکا به زعم خود آنها را تهدید کننده صلح و ثبات و مستحق تحریم دانسته است، در راه دفاع از میهن و مردم خود جانفشانی می‌کنند. ناظران امور با اشاره به تحریم این گروه فلسطینی، آن را نشانه خرفتی دولتمردان آمریکایی می‌دانند.

روزنامه رای الیوم تصریح کرد: آمریکا در حالی این گروه فلسطینی را تهدید کننده امنیت و برهم زننده ثبات قلمداد می‌کند که این رژیم صهیونیستی است که در شهر‌های کرانه باختری و کل فلسطین دست به کشتار، ویرانگری و بازداشت می‌زند.

این روزنامه تحریم‌های مالی آمریکا علیه گروه مبارز فلسطینی عین الاسود را به سخره گرفت و نوشت: این جوانان که قوت روزانه خود را ندارند، حساب بانکی‌شان کجاست؟ از سویی با توجه به اینکه جابجایی میان شهر‌های کرانه باختری دشوار و سخت و ساعات‌ها به طول می‌انجامد آیا جوانان عرین الاسود توجهی به گرفتن روادید آمریکا و اروپا دارند؟ این اقدام آمریکا، پوچ و مضحک است.

وزارت امور خارجه آمریکا در جانبداری از رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه گروه مقاومت فلسطینی «عرین الأسود» (بیشه شیران) اعمال کرده است. این گروه اولین هدف فلسطینی برای تحریم‌ها بر اساس فرمان اجرایی درباره تحولات کرانه باختری است که توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در فوریه صادر شد.این اقدام هر گونه دارایی متعلق به گروه عرین الاسود را در هر جایی که تحت صلاحیت قضایی آمریکا باشد، مسدود می‌کند و آمریکایی‌ها را از معامله با این گروه منع می‌کند. گروه عین الاسود چند سال پیش در شهر قدیمی شهر نابلس در کرانه باختری وارد عرصه مقاومت علیه اشغالگران شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار