افتتاح پنجمین نمایشگاه صنایع‌ دستی فردا در شهرستان جویبار

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان جویبار از افتتاح پنجمین نمایشگاه صنایع‌ دستی فردا در این شهرستان خبر داد.

محسن نژاد ابراهیم رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان جویبار در خصوص افتتاح پنجمین نمایشگاه صنایع‌ دستی که به مناسبت هفته صنایع‌دستی در شهرستان جویبار برپا می‌شود، گفت: این نمایشگاه با ۱۷ غرفه و حضور ۳۸ هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی از فردا پنجشنبه ۱۷ خرداد تا ۲۱ خرداد ماه امسال در شهرستان جویبار افتتاح شده و میزبان علاقمندان خواهد بود.

او با اشاره به اینکه دراین نمایشگاه همرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف سفال سنتی، منبت، معرق، گلیم، چرم‌دوزی، زیورآلات، لاک‌تراشی و خراطی توسط هنرمندان صنایع‌دستی حضور دارند، افزود: این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱برای بازدید آمده‌است وغرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار صنعتگران قرار گرفته است.

نژاد ابراهیم در خصوص رشته سفال‌گری این شهرستان، گفت: سفال یکی از رشته‌های نامی این شهرستان است که از دیرباز نسل به نسل ادامه دارد.

او تعداد هنرمندان صنایع‌دستی جویبار را ۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: ایجاد بازارچه دائمی صنایع. دستی و بیمه هنرمندان از برنامه‌های مهم است که در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جویبار در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: تسهیلات مشاغل خانگی از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که بدنبال افزایش آن هستیم.

او از راه‌اندازی و بهره‌برداری فروشگاه صنایع‌دستی سال گذشته در جویبار خبر داد و افزود: در آیین تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع‌دستی هفته میراث‌فرهنگی سال جاری هنرمندان و پیشکسوتان این شهرستان هم تجلیل می‌شودذ.

نژاد ابراهیم برنامه‌های فصل تابستان را ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی، بازدید‌های کارگاهی و تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان عنوان کرد.

نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان جویبار فردا پنجشنبه ۱۷خرداد ماه جاری در پارک شهدای خوش‌نام، میدان سپاه، خیابان شهرداری به بهره‌برداری می‌رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.