فیسبوک در افغانستان مسدود می شود

سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی طالبان گفت این وزارت طرح مسدود کردن شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک در افغانستان را نهایی کرده است.

نجیب‌الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی طالبان با بیان اینکه جوانان کشور در حال حاضر نیاز به آموزش دارند و نباید سرگرم شبکه‌های اجتماعی باشند، می‌گوید که این وزارت طرح مسدود کردن شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک در افغانستان را نهایی کرده است.

نجیب‌الله حقانی سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی از تکمیل شدن پالیسی این وزارت برای محدود و یا مسدود ساختن فیسبوک در کشور خبر داده است. 

حقانی گفته است که جوانان کشور در حال حاضر نیاز به آموزش دارند و نباید سرگرم شبکه‌های اجتماعی باشند.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی طالبان گفت: «جوانان ما و شما در شرایطی اند که از نگاه علمی ضعیف هستند و اکثریت شان بی سواد هستند و باز هم با این چیزها وقت خود را ضایع ساختن و پول مصرف کردن به نفع شرکت و به زیان ملت است، برای این موضوع پالیسی ساخته شده که فیسبوک را محدود و مسدود کنیم.»

نجیب‌الله حقانی هم‌چنان در بخشی از این گفت‌وگو تصریح کرده است که شبکه‌های مخابراتی در حاکمیت نظام پیشین در کشور برای تامین امنیت سایت‌هایشان به طالبان پول پرداخت می‌کردند.

سرپرست‌ وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی ‌طالباپ افزوده است که برای جلوگیری از جرم‌های سایبری در کشور نیز تلاش‌هایی انجام شده و قرار است لابراتواری هم در این بخش ایجاد شود.

نجیب الله حقانی افزود: « امنیت را ما در آن ساحات تامین می‌کردیم و ما به شبکه‌های مخابراتی زمینه عرضه خدمات را فراهم ساخته بودیم، نمی‌دانم نظام پیشین از کدام کار خود محصول دریافت می‌کرد.»

این مقام حکومت سرپرست در این گفت‌وگو هم‌چنان گفته است که در حال حاضر ۲۴۱ سیستم فعال در نهادهای سه گانه امنیتی و معارف دارند که در نظر است سیستم‌های جدید برای چندین وزارت‌خانه دیگر نیز در آینده نزدیک ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار