وزارت کشور فرانسه از تشکیل پرونده علیه کسانی که در حمایت از فلسطینی‌ها بیانیه صادر کرده بودند، خبر داد.

وزارت کشور فرانسه خبر داد علیه تمامی اعضای یک حزب چپ در این کشور که در روز‌های گذشته در حمایت از مردم فلسطین بیانیه صادر کرده بودند تشکیل پرونده داده است.

به گزارش خبرگزاری گاردین، وزارت کشور فرانسه در ادامه از این حزب به خاطر پایان دادن بیانیه خود با کلمه «انتفاضه» به معنای قیام انتقاد کرده است.

در بخشی از بیانیه حزب «ان‌پی‌ای» آمده است: استراتژی اسرائیل عبارت است از، از بین بردن فیزیکی و منظم نسل‌های جدید فعالان و مخالفان اشغالگری در یک چرخه بی پایان. این بار تهاجم در سمت مقاومت است.

الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه تاکید کرد که فرانسه «هیچ اقدام یا اظهارنظر ضدیهودی» را در این کشور تحمل نخواهد کرد. در همین حال رئیس پلیس پاریس گفت: دو تظاهرات طرفدار فلسطین که قرار بود روز پنجشنبه در پاریس برگزار شود، ممنوع شده است.

این در حالی است که در روز‌های گذشته مقامات انگلیس هم آشکارا حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کردند.

ریشی سوناک، نخست‌ وزیر انگلیس با اطمینان بخشی به رژیم صهیونیستی درباره حمایت‌ها مدعی شد: «ما تمام حمایت‌هایی را که آن‌ها نیاز دارند ارائه خواهیم کرد تا مطمئن شویم اسرائیل می‌تواند از خود در برابر این نوع حملات دفاع کند».

مقام ارشد انگلیسی همچنین اعلام کرد که مقام‌های دولت این کشور از نزدیک در حال گفتگو با همتایان خود در فلسطین اشغالی هستند.

سخنان سوناک در شرایطی مطرح شده که پیش از این، مقام‌های انگلیسی شامل «جیمز کلورلی» وزیر خارجه این کشور ضمن محکوم کردن آنچه «حمله تروریستی حماس به اسرائیل» خوانده، از رژیم اشغالگر قدس حمایت کرده‌اند. جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس در اواین واکنش خود به عملیات نیرو‌های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، به شدت علیه حماس موضع گرفت و این جنبش فلسطینی را «سازمان تروریستی» خوانده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
خاک بر سر دولت فرانسه
آخرین اخبار