خوی میزبان همایش بین المللی ملی شمس و مولانا

نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا از فردا با حضور شمس و مولانا پژوهان ایرانی و خارجی در شهرستان خوی برگزار می شود.

نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا با حضور ۱۵۰ نفر از اساتید و علاقه‌مندان دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

حسن نصراله پور شهردار خوی گفت: در این رویداد بین المللی، ۱۶ نفر از اساتید برجسته داخلی از دانشگاه‌های کشور و خارج از کشور از جمله هندوستان و ترکیه به صورت حضوری و اساتیدی از کشور‌های گرجستان و روسیه به صورت مجازی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به فراخوان‌های صادر شده، تعداد ۱۸۷ مقاله به دبیرخانه این رویداد بین المللی ارسال شده بود که از میان آن‌ها، ۲ مقاله به شکل ارائه و ۲۳ مقاله برای چاپ توسط داوران انتخاب شده اند.

رئیس شورای اسلامی خوی نیز به خبرنگاران گفت: رونمایی از ۱۶ جلد کتاب همسان سازی شده مجموعه مقالات و سخنرانی‌های ۸ همایش بین المللی گذشته، رونمایی از دو کتاب جدید التالیف در این حوزه که توسط نویسندگان و شمس پژوهان کشور تولید شده، از جمله برنامه‌های این دوره از رویداد خواهد بود.

حمیدرضا عمرانی تصریح کرد: از اولین تمبر بلوکی از جنس طلا با نقش شمس و مولانا که قالب آن از طرف سازندگان به موزه شمس تبریزی در خوی اهداء خواهد شد و نیز از تصنیف رهروم به شعر استاد محمدعلی موحد در این همایش نیز رونمایی خواهد شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر خوی خاطر نشان کرد: در این همایش رئیس فرهنگستان جمهوری اسلامی ایران و رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور سخنرانی خواهند کرد و در کنار آن نیز افتتاح نمایشگاه آثار چاپ سنگی تصویرگر برجسته خویی دوره قاجار، استاد میرزا علی قلی خان نیز از مهم‌ترین آیتم‌های نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا خواهد بود.

رویداد علمی بین المللی  شمس و مولانا از پایگاه استنادی جهان اسلام (isc) به عنوان مرجع علمی به رسمیت شناخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.