شمس و‌مولانا پژوهان و‌هنرمندان در جوار مقبره شمس تبریزی رویداد هفت روز فرهنگی خوی را آغاز کردند.

رویداد هفت روز فرهنگی با هدف نکوداشت شمس و‌ مولانا دو میراث ارزشمند عرصه عرفان و ادب در جوار مقبره شمس تبریزی در خوی برگزار می‌شود شمس و‌ مولانا پژوهان و‌ هنرمندان به معرفی این نگین آسمان فرهنگ وادب می‌پردازند.

فرماندار خوی گفت: این رویداد در ۷ روز برگزار می‌شود که یک روز آن مربوط به نمایشگاه آثار و‌ هنرنمایی هنرمندان خوشنویسی برجسته کشور با موضوع شمس و‌ مولانا است.

کریم علی نژاد افزود: اجرای هفتمین جشنواره ملی موسیقی شمس و‌ مولانا، شب شعر شمس و‌ مولانا و ولادت پیامبر اعظم و امام جعفر صادق از دیگر روز‌های این هفت فرهنگی خوی است.

فرماندار خوی اوج این هفت برنامه فرهنگی را دهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا دانست و تصریح کرد: این همایش همزمان با ۷ و  ۸ مهر روز‌های ملی شمس و‌ مولانا با حضور اندیشمندان و شمس و مولوی پژوهان از ایران و جهان برگزار خواهد شد.

شهردار خوی هم گفت: امسال رویداد ملی شمس و مولانا در سه بخش موسیقی اصیل ایرانی، خوشنویسی و شعر و نیز همایش بین‌المللی باحضور شرکت کنندگان و اساتید داخلی و خارجی در قالب هفت روز فرهنگی خوی از فردا در شهر دارالقرار شمس برگزار می‌شود.

 حسن نصراله پور با تشریح جزئیات این رویداد بزرگ فرهنگی افزود: این رویداد مهم فرهنگی از ۲۶ شهریور ماه آغاز و تا ۸ مهر ادامه خواهد داشت که هر روز شاهد برنامه‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون و رخداد‌های جدید خواهیم بود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی شمس و مولانا، اظهار کرد: امسال در بخش موسیقی اصیل ایرانی از میان ۳۵۰ گروه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی ۶ گروه از استان‌های کرمانشاه خراسان رضوی، همدان، آذربایجان غربی و شرقی اجرا خواهند داشت.

شهردار خوی ادامه داد: در بخش خوشنویسی از ۴۸ هنرمند خوشنویس شهر‌های نیشابور و شیراز و همدان و شاهرود و تبریز و خوی و ارومیه ۴۰ اثر ودر بخش شعر نیز از ۶۰۰ اثر از شهر‌های مختلف کشور ۷ اثر به مرحله نهایی راه یافتند. 

نصراله پور همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا در ۷ و ۸ مهرماه گفت و افزود: همایش بین‌المللی شمس و مولانا نیز با سخنرانی ۸ سخنران داخلی ۹ سخنران از کشور‌های، هندوستان، پاکستان، ترکیه و آمریکا بصورت حضوری و برخط برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.