رونمایی از ۷۰ عنوان کتاب حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی

از ۷۰ کتاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی در همایش رهاورد پژوهش نمایی شد.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آیین رونمایی از ۷۰  کتاب‌ حوزه علمیه خواهران گفت: کتاب احیا کننده تفکر و اندیشه و بهترین ابزار برای انتقال علم و فرهنگ به نسل‌ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ و حفظ و پاسداری از باور‌های ترویج شده نیاز است که با ابزار و شیوه‌های کاملاً مدرن و مؤثر مثل کتاب و کتابخوانی به فعالیت پرداخت، اظهار کرد: برای اجرایی و عملیاتی‌شدن هر یک از این مراحل، به حرکت جمعی و پویا در نهاد‌های فرهنگی، اعم از خصوصی و دولتی نیاز است.

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان نیز در این همایش با اشاره به چاپ و‌ نشر کتب‌ها که بیشتر در زمینه قرآن، خانواده، زن و حجاب و عفاف است بیان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و ۵۰ درصد این موضوعات هم آثار قرآنی هستند و بقیه کتب‌ها در موضوعاتی ازجمله کلام، فقه و اصول، تاریخ و مهدویت هستند.

راضیه پور حیدر ادامه داد: شفاف سازی مسیر فرآیند تولید کتاب، برگزاری کارگاه تالیف برای علاقمندان، نقد کتاب و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های علمی از جمله برنامه‌ها در تولید کتاب است.

شایانفر مدیر عامل مرکز نشر هاجر وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این همایش با اشاره به نشر کتب با موضوعات خانواده زن و حجاب و عفاف گفت:طی امسال در سطح کشور ۲۰۰ عنوان کتاب به چاپ رسیده که از این تعداد ۱۰ عنوان کتاب در نشر هاجر مختص آذربایجان غربی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.