مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اجرای طرح جامع گردشگری بر مبنای ظرفیت‌های محلی استان خبر داد.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص طرح جامع گردشگری، با اشاره به اینکه مازندران استانی است که از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری برخوردار است، گفت: اجرای طرح جامع گردشگری یک ضرورت مهم برای این استان است.

او افزود: اجرای طرح جامع گردشگری در دستور کار اداره‌کل قرار داده شد که اقدامات مطالعاتی و شرح خدمات آن در سال گذشته شروع و عقد قرارداد با گروه گردشگری دانشگاه مازندران بسته شد و فرایند انجام این طرح آغاز گردید.

برزگر ادامه داد: انجام طرح جامع گردشگری می‌تواند به عنوان یک سند بالادستی، اساس برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای در استان باشد.

او با بیان اینکه تمامی ابعاد حوزه گردشگری را مورد مطالعه و بررسی قرار خواهیم داد، گفت: بر مبنای اقلیم، فرهنگ، آداب و رسوم استان تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های که در حوزه گردشگری وجود دارد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برزگر افزود: به طور کلی رویکرد حاکم در این طرح شناسایی پیشران‌های موثر در حوزه گردشگری است که می‌تواند به توسعه متوازن و عدالت فضایی، مازندران را برساند.

او با بیان اینکه بخش‌های مختلفی در این طرح جامع گردشگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: تجزیه و تحلیل بازار گردشگری، تدوین راهبرد‌های کلان توسعه گردشگری بر حسب نواحی، ارائه طرح و برنامه‌های عملیاتی توسعه گردشگری، تدوین نظام مدیریت اجرایی جامع، ایجاد بانک اطلاعاتی ظرفیت‌های استان، تهیه نقشه از تمام ظرفیت‌های انسانی و طبیعی، آینده پژوهی برای افق ۲۰ ساله توسعه گردشگری که بسیار حائز اهمیت است در دستور کار قرار دارد.

برزگر با توجه به اینکه گردشگری یک حوزه تخصصی است در طرح جامع بر مبنای ظرفیت‌های محلی و ناحیه‌ای دیده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.