۱۰ میلیون تبعه روسیه سالانه به ترکیه سفر می‌کنند که برنامه ریزی شده است تا مازندران ۲ میلیون گردشگر روسی را جذب کند.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران روز پنجشنبه در جلسه فعالان گردشگری غرب مازندران در نوشهر گفت: در سفر اخیر هیات اقتصادی و تجاری مازندران به روسیه فیلمی از ظرفیت‌های مازندران نمایش داده شد که مقامات روس از این ظرفیت‌ها شگفت زده و علاقه‌مند به سرمایه گذاری در مازندران شدند.

او با بیان اینکه بزرگ‌ترین همایش گردشگری کشور‌های همسایه دریای خزر مهرماه امسال در مازندران برگزار می‌شود، افزود: سالانه ۱۰ میلیون گردشگر از روسیه به ترکیه سفر می‌کنند و برنامه ریزی شده است مازندران از این تعداد ۲ میلیون نفر را جذب کند.

حسینی پور با اشاره به رایزنی با برخی استان‌ها از جمله خراسان رضوی برای جذب گردشگران خارجی به مازندران ادامه داد: پنج میلیون زائر خارجی سالانه به خراسان رضوی سفر می‌کنند که اگر بتوان ۱۰ درصد این گردشگران را به سمت مازندران هدایت کرد تاثیر زیادی بر رونق گردشگری و اقتصاد مردم خواهد داشت.

استاندار مازندران گفت: مسافران در تعطیلات نوروز امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان توسط کارت‌ها بانکی در مازندران تراکنش داشته اند اما آیا همه این مسافران تبدیل به گردشگر شده اند؟

او بر لزوم تشکیل کارگروهی برای حل نارسایی‌ها و مشکلات فراروی فعالان مراکز اقامتی مازندران مانند نداشتن صرافی‌ها تاکید کرد و افزود: راه اندازی دهکده‌های نمونه گردشگری در مازندران مانند کندلوس نوشهر باید بیشتر شود.

استاندار مازندران ادامه داد: در برخی کشور‌های جهان برای جذب گردشگر با ایجاد رودخانه‌های مصنوعی، تور‌های رودخانه گردی راه می‌اندازند، اما در مازندران با وجود این همه رودخانه چه اندازه از آن‌ها استفاده می‌شود؟

او گفت: ذائقه گردشگران تغییر کرده است و بسیاری از مسافران به جای دریا و جنگل ترجیح می‌دهند در روستا‌های گردشگری سفر کنند که باید زیرساخت‌های مناسب در این روستا‌ها فراهم شود.

حسینی پور ظرفیت‌های گردشگری مازندران مانند دریا، جنگل، کوهستان و جلگه در در دنیا بی نظیر دانست و افزود: ۴۰میلیون مسافر سالانه وارد مازندران می‌شوند که باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی بیشترین استفاده را کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه برنامه ریزی شده است تا جاده چالوس را به عنوان منطقه گردشگری شمال ایران معرفی کنیم، گفت: طرح جامع گردشگری کندوان در ملاقات با رئیس جمهور هم مطرح شد که گفتند بروید طرح بیاورید و بنده حمایت می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار