مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از شناسایی نقاط قوت ساری به‌عنوان شهر برتر خبر داد.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در جلسه هم‌اندیشی با رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری ساری، عضو شورای اسلامی و معاونت شهرداری ساری با بیان اینکه ساری جزء شهر‌هایی است که از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، گفت: تفاوت مازندران با استان‌های دیگر این است که تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری در مازندران با موضوعات و محور‌های مختلف وجود دارد.

او افزود: برای ایجاد فرصت‌های گردشگری در ساری باید روند کار به‌صورت کارشناسی و تخصصی انجام گیرد که نیاز به خرد جمعی دارد و این امر مهم با برنامه‌ریزی رویکرد محور انجام شود.

برزگر گفت: در بافت تاریخی ساری می‌توانیم به صورت تلفیقی برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای ایجاد پروژه‌های آن انجام دهیم.

او با اشاره به اینکه باید به‌دنبال نقاط قوت ساری به‌عنوان شهر برتر باشیم تا بتوانیم نقاط ضعف‌ها را پیگیری و برنامه‌ریزی کنیم، افزود: ساری مقصد گردشگری نیست و باید تمام ظرفیت‌های استان و ساری را شناسایی و معرفی کنیم.

برزگر با تاکید بر اینکه معرفی ظرفیت‌ها توسط شهرداری ضعیف بوده، گفت: با توجه به رویداد ساری ۲۰۲۲ می‌توانستید استفاده بهینه از این فرصت بی‌نظیر و تعامل با اعضاء کشور‌های عضو اکو داشته باشید.

او با اشاره به راه‌اندازی پروژه گردشگری تندرستی در مازندران، گفت: با پیگیری این پروژه می‌خواهیم مازندران را قطب گردشگری تندرستی کشور معرفی کنیم.

برزگر با اشاره به ظرفیت طبیعی چشمه سورت در ساری، افزود: با توجه به اینکه در ترکیه هم چنین چشمه‌ای وجود دارد و بهترین استفاده را از آن دارند، اما در اینجا متاسفانه درست استفاده نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه موفقیت زمانی است که گردشگر خارجی از این آثار بازدید کنند، گفت: باید به سمت گردشگری نوین سوق پیدا کنیم چرا که دیگر روش‌های سنتی پاسخگو نیاز امروز ما نیست و باید با نگاه تخصصی به آن توجه کنیم.

او با بیان اینکه ساری به عنوان مرکز استان برای ما بسیار اهمیت دارد، افزود: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری ساری می‌تواند حلقه اتصال بین میراث فرهنگی و شهرداری ساری داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار