۹۵ درصد مناطق گردشگری مازندران اکنون زیر پوشش شبکه‌های تلفن همراه قرار گرفته اند.

اسماعیل اعزی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از مجموع ۱۲۲ منطقه گردشگری مازندران تا دو سال گذشته ۹۵ نقطه زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفته بودند.

او افزود: در راستای طرح توسعه مناطق گردشگری مازندران در دو سال گذشته ۲۰ نقطه گردشگری استان با نصب تجهیزات زیر پوشش ارتباطات موبایلی رفته است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه اکنون ۱۱۵ منطقه گردشگری استان زیر پوشش شبکه‌های تلفن همراه هستند، ادامه داد: تلاش می‌شود همه مناطق گردشگری استان تا پایان دولت سیزدهم زیر پوشش موبایلی بروند.

اعزی بر تاثیر فن آوری نوین در زندگی روستاییان نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس تکالیف قانونی ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شدند، اما این میزان اکنون در مازندران ۹۷ درصد شده که بالاتر از میانگین کشور و برنامه‌های تکلیفی است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران طرح توسعه فیبر نوری با هدف افزایش پهنای باند در روستا‌ها را نیز از جمله برنامه‌های دیگر این اداره کل اعلام کرد و افزود: در دو سال گشذته ۲۰۰ روستا در شهرستان‌های ساری، سواکوه، بابل و نکا با ۴۵ میلیارد توامن مجهز به فیبر نوری شدند

او افزود: اجرای فیبر نوری در روستا‌های شهرستان‌های نور و رامسر نیز با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است

اعزی ادامه داد: هزار کیلومتر فیبر نوری با هزینه‌ای بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در ۱۲ شهرستان اجرا خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.