پروژه فیبر نوری بخش بلده شهرستان نور به طول ۹۳ کیلومتر در اولویت نخست اجرایی امسال قرار گرفت.

اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به برنامه‌های متنوع اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در جهت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در بخش بلده شهرستان نور افزود: اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان جهت توسعه ارتباطات در شهرستان نور در دولت سیزدهم توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصیص داده شده است که از این اعتبار، حدود ۶۰ میلیارد تومان در بخش بلده هزینه خواهد شد.

او افزود: در پی سفر استاندار مازندران به بخش بلده و تاکید ویژه وی جهت تسریع در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی به منظور ایجاد شبکه فیبر نوری بطول ۹۳ کیلومتر توسط مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت نیز در اولویت نخست اجرایی امسال قرار گرفت و این مهم توسط مجموعه پرتلاش مخابرات منطقه مازندران انجام خواهد شد.

اعزی گفت: در طی یکسال گذشته در دولت سیزدهم در حوزه توسعه سایت‌های تلفن همراه و پوشش موبایلی بخش بلده با اجرایی شدن ۹ سایت تلفن همراه (شامل ۳ سایت جدید و ۵ سایت ارتقاء تکنولوژی)، ۱۱ روستای کام، دویلات، چل، سادات محله، نیکنام ده، ایوا، یوش، میناک، کمرود، بردون و تترستاق با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه قرار گرفت.

او افزود: عملیات اجرایی چهار سایت جدید در روستا‌های اوزکلا، ولاشید، کرسی و یاسل بخش بلده با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آغاز شده است و انشالله در طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران همچنین با اشاره به درخواست‌های مکرر مردمی توسط اهالی برخی از روستا‌های باقیمانده بخش بلده که فاقد پوشش مناسب ارتباطات همراه می‌باشند، گفت: در تلاش هستیم تا با پیگیری لازم از مجری محترم توسعه ارتباطات روستایی وزارت نسبت به اخذ ابلاغ و تخصیص اعتبار لازم جهت اجرای پروژه سایت‌های تلفن همراه اقدام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.