دهقانی فیروز آبادی گفت:  دولت از فناوری های آینده ساز که متناسب با آمایش سرزمین و نیاز بازار هستند حمایت ویژه می کند

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری صبح امروز در بازدید از مرکز رشد نوشهر گفت: مراکز نوآوری فراوانی سالهای اخیر در استان ها راه اندازی شده اند اما مراکزی که  به یک نهاد مورد نیاز به بازار متصل می شوند توفیقات بیشتری دارند.

او افزود: دولت و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تاکنون از مراکز نوآوری حمایت‌های خوبی کرده اند و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تولید انبوه محصولات نوآور، توسعه بازار و استاندارسازی محصولات از جمله برنامه‌های حمایتی دولت از این مراکز است.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری حمایت از فناوری‌های آینده ساز و شرکت‌های متناسب با نیاز بازار و  آزمایش سرزمینی را از برنامه های این معاونت اعلام کرد و ادامه داد: همه واحدهای فن آور مورد حمایت هستند اما موضوع آمایش سرزمینی و اینکه فعالیت یک شرکت یا یک مجموعه در یک استان چقدر موثر است نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

دهقانی فیروز آبادی افزود: اینکه بازارهای داخلی و خارجی چه میزان اشتیاق به یک محصول را دارند نیز از نکاتی است که در حمایت های دولتی تاثیر گذار است.

او با بیان اینکه در حوزه توسعه فناوری معاونت علمی ستادهای مشخصی معلوم شده است، ادامه داد: در این حوزه از فناوری های خاصی که در کشور آینده ساز هستند و روندهای روز دنیا نیز به سمت آنها است حمایت می شود.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری نوشهر را شهر علاقمند به حوزه نوآوری و فناوری دانست و گفت: بازدیدی که از سامانه پیشرفته شبیه ساز جامع داشتم نشان می‌دهد که ظرفیت‌های زیادی در این منطقه وجود دارد که باید حمایت شوند.

گشایش مرکز رشد و نوآوری بابلسر
مرکز رشد و نوآوری بابلسر با حضور دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، سلگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، باقرزاده نماینده مردم شهرستان های بابلسر و فریدونکنار در مجلس، قلی‌پور باقری فرماندار بابلسر و جمع دیگری از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

مرکز رشد و نوآوری در ساختمان تاریخی گمرک با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های استان، بهسازی و تجهیز  و به عنوان یکی از پروژه‌های مهم در آستانه هفته دولت افتتاح شد.

دولت از فناوری های آینده ساز حمایت ویژه می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.