مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت علوم در راس واگذاری اراضی مازاد به طرح نهضت ملی مسکن هستند.

ارسلان مالکی گفت: ۵هزار و  ۳۰۰ هکتار  از اراضی  شناسایی شده و طبق قانون  جهش تولید مسکن  باید تمامی دستگاه ها اراضی خود را در اختیار  وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و در صورت عدم تمکین سند این اراضی به وزارت راه وشهرسازی خواهد خورد.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن،  وزارت جهاد همکاری خوبی تا به امروز داشته است و  در راستای تشویق  دستگاه ها برای واگذاری اراضی  اعلام کرده ایم که ساخت مسکن در اراضی واگذار شده دستگاه ها با کارکنان آنها است. دستگاه ها را برای واگذاری اراضی  ملزم کرده ایم و اعلام شده اولویت با کارکنان‌  خود دستگاه ها  است و اگر دستگاهی زمین قرار دهد اولویت ساخت مسکن  با کارکنان  دستگاه  است که در این بین وزارت جهاد همکاری خوبی داشته است  بخشی از اراضی  مربوط به دانشگاه ها  است و تا به امروز هزار هکتار شناسایی شده اما تا الان نتوانستم استفاده  کنیم  به طوری که  سند گرفته شده اما امکان ساخت وجود ندارد و طبق توافق با وزارت علوم  اعلام شده ساخت این واحدها برای کارکنان باشد.

او در پاسخ به سوال دیگر در خصوص مسکن مهر گفت: ۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که ساخت وساز شروع شده  اما فاقد متقاضی است که به نهصت ملی مسکن  متصل می شود و تعدادی از   واحدهای هم مشکل حقوقی داشته اند  واگر مشکل حقوقی آنها حل شود سال آینده به بهره برداری می رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار