معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۴ هزار هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن نهایی و ۲۴ هزار هکتار هم در مرحله الحاق است.

ارسلان مالکی  در نشست خبری امروز خود گفت: در دولت‌های گذشته برنامه مسنجمی برای تامین مسکن وجود نداشته است  و دولت با انباشت متقاضی و تقاضا‌ی مسکن مواجه بود که این موضوع  شرایط را برای ساخت مسکن سخت کرده بود از سوی دیگر   دولت  برای تامین زمین   اقدامی انجام نداده بود اما امروز با سرعت این اقدام  در حال پیشرفت است

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن،  تا به امروز ۴ میلیون نفر در سایت نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از دولت تسهیلات دریافت نکرده و متاهل هستند و بررسی‌های حاکی از آن است که فاقد مسکن هستند و این نشانگر انباشت تقاضای مسکن در دولت‌های گذشته بوده که به این دولت رسیده است.  

او گفت: حل مشکل مسکن جزو اولویت‌های برنامه دولت است وتا مسئله مسکن و کمبود تولید را با سرعت پیش ببرد و دغدغه مسکن را برطرف کند و در این حوزه قانون جهش تولید مسکن مصوب شده و روش‌های تامین مسکن را بیان کرده است و از ماده ۷ تا ۱۲ به تامین زمین پرداخت شده است و سازمان ملی زمین و مسکن از تمامی ظرفیت‌ها در این بخش استفاده کرده است ۳۴ هزار هکتار زمین را نهایی کرده ایم و در این اراضی برای ساخت مسکن پیش می‌رویم و همچنین استفاده از اراضی سایر دستگاه‌ها که شامل ۵هزار و۳۰۰ هکتار است شناسایی و سند برای آن‌ها صادر شده است.   ۲۴ هزار هکتار در مرحله الحاق هستند.

  او گفت: ۵۰ نقطه برای شهرک سازی را شناسایی کرده ایم و شورای برنامه ریزی استان را طی می‌کند و ظرفیت بی نظیر است و در مواد این قانون اشاره شده است و به عنوان موضوعی جدا از الحاق است و ۲۷شهرک در کارگروه‌ها قرار دهیم و کار‌های کارشناسی و مقدماتی پیش می‌رود تا  پیش پروانه ۹ شهرک را اخذ کنیم و تهیه طرح‌های جامع را انجام می‌دهیم.

او افزود: در خیلی از استان‌ها  مانند گیلان، مازندران  که مشکلات ما برطرف نشده است به سبب این است  از جمله  مناطق کوهستانی  ، جنگلی و یا جلگه‌ای  هستند، اما از ظرفیت شهرک سازی در این استان‌ها استفاده کرده ایم. همچنین در استان‌های غربی با صخره‌ای بودن اراضی مواجه هستیم.

معاون وزیر راه  وشهرسازی گفت:  تمام ظرفیت‌های فانون جهش تولید مسکن از شهرک سازی توافق با بخش خصوصی و الحاق اراضی به کار می‌گیریم که زمین طرح نهضت ملی مسکن را تامین کنیم.

او بیان کرد: استفاده از انبوه سازان، انعقاد قرار مسکن‌ و واگذاری زمین، استفاده از سرمایه گذاری بانک‌ها برای ساخت مسکن، استفاده از کارگزاران مسکن از جمله بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان  از جمله روش‌های ساخت مسکن در این دولت است.علاوه بر متقاضیان زمین به متقاضیان مشمول جوانی جمعیت هم زمین واگذار می‌شود و این اقدام سرعت گرفته است.

او گفت: در طرح نهضت ملی مسکن به یک مدیریت مسنجم رسیده ایم و موضوعات را رصد می‌کند و چالش‌ها بررسی  می‌شود و قرارگاه مسکن شکل گرفته است و مشکلات و موانعی که وجود دارد طرح و بررسی می‌شود.        

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار