گروه ضد اسلامی پاتریوتر در مقابل تدابیر شدید امنیتی در دانمارک اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کردند.

اعضای یک گروه افراط گرای ضد اسلامی در دانمارک که خود را «دانسکه پاتریوتر» (میهن پرستان دانمارکی) می نامند در شهر کپنهاگ، پایتخت این کشور، بار دیگر به قرآن کریم هتک حرمت کردند.

اعضای این گروه افراط گرای دانمارکی، در میان تدابیر شدید امنیتی نیروهای پلیس این کشور و در مقابل سفارتخانه های پنج کشور مسلمان ایران، ترکیه، عراق، مصر و عربستان سعودی در کپنهاگ، نسخه هایی از قرآن کریم را به آتش کشیدند.

اعضای گروه دانسکه پاتریوتر که پلاکاردهای ضد اسلامی در دست داشتند، شعارهای توهین آمیزی نسبت به دین مبین اسلام سر دادند و صحنه هایی از سوزاندن قرآن کریم را نیز از طریق حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی پخش کردند.

این گروه دانمارکی همچنین با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی، اعلام کرد در سراسر این کشور به قرآن کریم هتک حرمت خواهد کرد.

شایان ذکر است که سوئد و دانمارک در این اواخر شاهد تکرار موارد هتک حرمت قرآن کریم توسط راست گرایان افراطی در مقابل سفارتخانه های کشورهای اسلامی بودند، اقدامی که واکنش های خشمگین رسمی و مردمی در جهان عرب و جهان اسلام و احضار دیپلمات های دو کشور مذکور در برخی کشورهای عرب و مسلمان را به دنبال داشته است.

در واکنش به این مسئله نیز، مجمع عمومی سازمان ملل متحد 26 ژوئیه گذشته به اتفاق آرای اعضای خود، قطعنامه پیشنهادی مغرب را به تصویب رساند که در آن، تمامی اقدامات خشونت آمیز علیه کتاب های مقدس به عنوان نقض قوانین بین المللی محکوم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار