یک مقام عراقی اعلام کرد آمریکا همه‌ی پروژه‌های برقی عراق را تعطیل کرده تا زانوی خود را بر گلوی عراق فشار دهد.

عباس المالکی عضو ائتلاف «دوله القانون» عراق امروز شنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد آمریکا صحنه‌گردان بحران برق و عدم تامین برق در عراق است.

براساس گزارس المعولمه، او در ادامه گفت: آمریکا خواهان بی ثباتی در عراق است و هدف از این اقدام، فتنه‌افروزی در داخل جامعه است. واشنگتن، در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، طرح‌هایی از پیش تعیین شده دارد تا عراق را هدف قرار دهد.

این نماینده عراق با اشاره به اینکه آمریکا به راحتی می‌تواند حق‌آبه عراق را از ترکیه بگیرد ولی این کار را نمی‌کند گفت که آمریکا مشوّق بحران است تا در سطح داخلی و خارجی، کشور را هدف قرار دهد. واشنگتن همه پروژه‌هایی را که برای اصلاح بخش برق صورت گرفته است، تعطیل کرده است.

این سیاستمدار عراقی با اشاره به اینکه آمریکا همچنان در حال بر هم زدن وضعیت عراق است تا دولت این کشور را در برابر ملت آن، دچار مشکل کند، خاطر نشان کرد: واشنگتن با تعطیل کردن پروژه برق عراق به باجخواهی از دولت ادامه می‌دهد و با آغاز فصل تابستان، این بحران به اوج خود رسیده است.

پس از اینکه آمریکا مانع از وصول بدهی عراق به ایران شد، ایران صادرات گاز را متوقف کرد. اما دولت محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد این کشور بجای پرداخت پول به ایران از روش تهاتر نفت با گاز استفاده خواهد کرد.

اما رهبر ائتلاف الفتح عراق پس از این توافق اعلام کرد «آمریکا در اجرای این توافق کارشکنی خواهد کرد؛ زیرا قصد دارد از طریق سفارت خود، پرونده برق [عراق] را مدیریت کند تا هر زمان که بخواهد، از آن به عنوان اهرم فشاری علیه دولت استفاده کند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار