یک هیات به نمایندگی از دولت عراق به ایران سفر خواهد کرد تا درخصوص گاز وارداتی از ایران رایزنی کند.

«جبار عوده» از سران چارچوب هماهنگی در عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که هیاتی به نمایندگی از دولت عراق طی روز‌های آینده برای بررسی بحران برق این کشور، عازم ایران خواهد شد. 

او در مصاحبه با وبگاه «المعلومه»، گفت: واشنگتن عامدانه با پیچیده کردن روند پرداخت‌های مالی برای واردات گاز از ایران، بحران انرژی در عراق را تشدید کرده؛ امری که به کاهش تولید برق با میانگین‌هایی نگران کننده منجر شده است.

عوده افزود: یک هیأت از دولت عراق، طی روز‌های آینده برای بستن پرونده بحران گاز وارداتی از ایران و تلاش برای ایجاد راهکار‌هایی برای پرداخت مطالبات مالی ایران در نزدیک‌ترین زمان ممکن، به ایران سفر می‌کند. 

وی توضیح داد: «بحران برق، سه گزینه را فراروی بغداد قرار داده است؛ تسریع در سرمایه‌گذاری گاز در میادین عراق، یافتن راه‌حل‌های مالی به دور از تحریم‌های آمریکا برای پرداخت مطالبات ایران و تعویق پرداخت بدهی برای مدتی معین».

«زیاد علی فاضل»، وزیر برق عراق نیز روز گذشته گفت که گفت‌وگوهای عمده‌ای با طرف ایرانی ظرف چند روز در این خصوص انجام خواهد شد.

وزارت برق عراق هفته گذشته از کاهش ۵ هزار مگاواتی تولید انرژی در پی کاهش واردات گاز ایران خبر داده بود. پیشتر، سفیر اتحادیه اروپا در بغداد در ادامه مداخلات خود در روابط اقتصادی ایران و عراق گفت ایران درمورد صادرات گاز به عراق اشتباه روسیه را تکرار نکند.

برچسب ها: گاز ایران ، برق عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۳ ۲۰ تير ۱۴۰۲
به تعویق افتد یعنی فصل گرما فعلاتمام بشه و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۰ تير ۱۴۰۲
عراقی ها گویا از گاز مجانی اشتهای سیری ناپذیری دارند تا نوه و نتیجه نسل فعلی ایران آمریکا نخواهد گذاشت پول گاز به ایران پرداخت شود
آخرین اخبار