هشدار پوتین به آمریکا به علت اقدامات تنش‌زا در سوریه

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه مسکو خواهان درگیری مستقیم نظامی با آمریکا در سوریه نیست، تاکید کرد که برای هر سناریویی آماده است.

 «ولادیمیر پوتین»  طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکایی‌ها در سوریه  به آمریکا هشدار داد که برای هر سناریویی از جمله تقابل و درگیری با آن‌ها در سوریه آماده هستند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه خواهان درگیری مستقیم نظامی با آمریکا در سوریه نیست، ولی برای هر سناریویی آماده است.

 وی در این‌باره توضیح داد: «ما همیشه برای هر سناریویی آماده هستیم، اما هیچکس این را نمی‌خواهد و به ابتکار طرف آمریکایی، در برهه‌ای سازوکار خاصی برای جلوگیری از این درگیری‌ها ایجاد کردیم».

رئیس جمهور روسیه همچنین اظهار داشت که رؤسای بخش‌های خاص دو کشور مستقیماً با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و در مورد هر وضعیت بحرانی فرصت مشورت دارند.

 وزارت دفاع روسیه می‌گوید نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سوریه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ بار به‌طرز خطرناکی برای هواپیما‌های نیروی هوافضای روسیه در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت کرده‌اند.  در همین بازه زمانی، هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکایی نیز ۳۴۰ مرتبه امنیت پرواز را در سوریه نقض کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
امریکا شیطان بزرگ
آخرین اخبار