بازسازی خطوط ریلی ایستگاه تخلیه سوخت نیروگاه نکا با هدف تامین سوخت پایدار در زمستان آغاز شده است.

سیدابوالقاسم محمدی قلعه سری مدیر نیروگاه بخار شرکت مدیریت تولید برق نکا با عملیات بازسازی خطوط ریلی ایستگاه تخلیه سوخت نیروگاه شهیدسلیمی نکا در راستای سوخت رسانی مطمئن و پایدار، در حال اجراست، گفت: این عملیات با مشارکت شرکت مدیریت تولیدبرق نکا، شرکت تولید نیروی شهیدسلیمی، راه آهن شمال و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از اواسط ماه جاری آغاز و براساس برنامه ریزی انجام شده قبل از شروع فصل سرد به پایان می‌رسد.

او افزود: همزمان با اجرای این پروژه طرح تغییر مسیر آبراه عبوری از خطوط ریلی و بهسازی پارکینگ خودرویی کارکنان مجموعه نیز انجام خواهد شد.

ایستگاه تخلیه سوخت نکا در ۲۲ کیلومتری نیروگاه واقع شده و در زمینه انتقال آب خام و سوخت مایع به نیروگاه نقش حیاتی دارد.

بیش از ۵۰ درصد از سوخت مایع مصرفی نیروگاه از طریق خطوط ریلی به ایستگاه مذکور منتقل و با تانکر به نیروگاه حمل می‌شود.

سوخت‌ اصلی‌ نیروگاه‌ گاز طبیعی‌ می ­باشد و در مواقع خاص، از مازوت‌ به عنوان‌ سوخت‌ دوم در‌ واحدهای‌ بخار استفاده‌ می‌شود که از سه طریق‌ شامل، خطوط راه‌آهن (تخلیه در ایستگاه‌ تخلیه‌ سوخت‌ شرکت‌ واقع‌ در نکا و انتقال توسط لوله به نیروگاه)، کشتی (تخلیه در بندر مجاور نیروگاه و انتقال توسط لوله) و  تانکرهای جاده پیما به نیروگاه منتقل می شود.

آب‌ مصرفی‌ نیروگاه‌ نیز  بوسیله‌ سه‌ حلقه‌ چاه‌ که‌ در شهر نکا و اطراف‌ ایستگاه‌ تخلیه‌ سوخت‌ نکا قرار دارند تامین‌ و بوسیله‌ دو خط‌ لوله‌ به‌ نیروگاه‌ منتقل‌ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار