نیروگاه شهید سلیمی نکا توان تولید برق و ایجاد فرصت شغلی تا ۲ برابر شرایط فعلی را دارد.

احمد توکلی سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران در بازدید از واحد‌های مختلف نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: نیاز‌های این نیروگاه برای رسیدن به حداکثر توان تولید برق بررسی و رسیدگی خواهد شد.

او با اشاره به افزایش دمای هوا و پیک مصرف برق کشور افزود: سختی کار نیروگاه در روز‌های گرم سال و پیک مصرف برف سنگین است و هم‌اکنون دمای بالای ۵۵ درجه و رطوبت ۹۵ درصد در داخل توربین‌ها ثبت شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه لایروبی حوزچه منتهی به دریا برای کاهش محدودیت واحد‌های از مهم‌ترین نیاز این نیروگاه است، ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی نیروگاه شهید سلیمی نکا، تلفات آب واحد‌ها به دلیل تبخیر است که محدودیت ۳۰۰ مگاوات به وجود آورده است. 

توکلی برق را زیرساخت ضروری کشور دانست که با توجه به افزایش دمای هوا در سال‌های اخیر و افزایش مصرف، زحمت این صنعت را بیشتر کرده است، یادآورشد: نیروگاه شهیر سلیمی به عنوان نیروگاه محوری کشور است که در مقطعی به سمت پیری رفته بود، اما توجه مجدد به آن موجب بهبود شرایط نیروگاه شده است

او افزود: دولت سیزدهم به دلیل توجه به صنعت برق و زیرساخت‌ها و بازسازی نیروگاه‌ها موجب شد تا در فصل گرم سال برق بخش خانگی خاموشی نداشته باشد. 

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از افزایش توان تولید برق و اجرای طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکا خبر داد و گفت: نیاز‌های نیروگاه در استان بررسی و در نشست با وزیر نیرو آنچه که برای طرح توسعه نیاز است، مطالبه خواهد شد 

توکلی افزود: توسعه نیروگاه قابلیت تولید برق و اشتغالزایی تا دو برابر را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار