هجوم جلبک‌ها و خزه‌های دریایی به سیستم تامین آب‌خنک‌کاری واحد‌های بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا موجب محدودیت تولیدوخروج متناوب سه واحد بخار این نیروگاه شد.

نورالله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: در پی هجوم جلبک‌ها و خزه‌های دریایی به سیستم تامین آب خنک کاری واحد‌های بخار نیروگاه که از عصر روز سه شنبه بیستم تیر ماه با شدت آغاز و بتدریج تا روز جمعه از شدت آن کاسته شد و در اثر گرفتگی موشل فیلتر‌های سیستم تأمین آب خنک کاری واحد‌های بخار، واحد‌های یک، دو و سه به تناوب از مدار خارج شد طوری که حداکثر تولید روز چهارشنبه این واحد‌ها در حالت در مدار بودن همه واحد نسبت به روز قبل، بیش از ۵۰۰ مگاوات کاهش یافت.

او افزود: خزه‌ها و جلبک‌ها در اثر گرم شدن هوا در رودخانه‌ها و جویبار‌های منتهی به دریا رشد و وارد دریا میشوند و در اثر طوفانی شدن دریا پدیده هجوم خزه‌ها و جلبک‌ها به سیستم خنک کاری واحد‌های بخار رخ میدهد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا ادامه داد: کارکنان امور بهره برداری، تعمیرات، خدمات و ایمنی نیروگاه به صورت شبانه روزی درتلاشند تا با شستشوی مستمر موشل فیلتر‌ها و باند اسکرین‌ها و روش‌های ابتکاری، محدودیت تولید واحد‌ها را مرتفع و شرایط را به حالت عادی برگردانند.

سیستم خنک کاری واحد‌های بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا از آب دریا برای چگالش بخار خروجی از توربین‌ها در کندانسور‌ها و برگشت مجدد آب به سیکل بسته آب و بخار استفاده می‌کند.

جلبک‌ها و خزه‌های دریایی بلای جان تاسیسات نیروگاه نکا + تصاویر
جلبک‌ها و خزه‌های دریایی بلای جان تاسیسات نیروگاه نکا + تصاویر
جلبک‌ها و خزه‌های دریایی بلای جان تاسیسات نیروگاه نکا + تصاویر
جلبک‌ها و خزه‌های دریایی بلای جان تاسیسات نیروگاه نکا + تصاویر
نیروگاه شهید سلیمی نکا، یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور متشکل از دو بخش مستقل بخاری و سیکل‌ترکیبی بوده که در ساحل دریای‌خزر و در ۲۵ کیلومتری شمال شهرستان نکا قرار دارد قدرت نامی این نیروگاه ۲۲۱۴ مگاوات می‌باشد


مشکل حل شد
مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا امروز سه شنبه سوم مرداد و یک روز بعد از انتشار این خبر اعلام کرد محدودیت تولید ناشی از هجوم خزه و جلبک های دریایی با تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه نکا رفع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن35
۱۴:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
جلبک واسه کشاورزی عالیه. جمع کنن بفروشن :دی
آخرین اخبار